[löst] BLA START bokföringsprogram

Här behandlar vi program för ordbehandling, kalkyl, presentation och även e-post.
Boko_101
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

[löst] BLA START bokföringsprogram

Inlägg av Boko_101 »

Hej, jag har precis gått i tankarna att starta eget och letar efter ett bra bokföringsprogram, då hittar man givetvis en radda under windows OS :-\ , men kan man inte köra BLA START under Wine som en windows applikation? Är det någon som har provat det?

Annars har jag försökt att installera Lazy8Ledger (under jedit). Men den laddar inte in lazy8Ledger-Plugin som den skall. Det står att det skall ta upp till 10 min att ladda in plugIn, men den kan stå helt oförändrad i över en timme (förmodar att det är en bugg) ::)

Någon som har bra förslag så är jag tacksam för lite tips.

Tack på förhand

Bosse

laddar upp en pdf på Lazy8Ledger som inte verkar fungera...
Bilagor
Lazy8Ledger_installation.pdf
Pdf
(107.82 KiB) Nerladdad 165 gånger
Boko_101
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: [löst] BLA START bokföringsprogram

Inlägg av Boko_101 »

Det gick inte att installera via Wine och inte heller kunde jag applicera det med VMWare eller Virtualbox. Jag har fått installera bokföringsprogrammet på en windows maskin istället. Trist men sant...
Användarvisningsbild
gruble
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: [löst] BLA START bokföringsprogram

Inlägg av gruble »

Jag kör BLa bokföring (bästa bokfprg jag använt) i ett virtualbox op, och har aldrig haft några problem med det.
Backupad på en NAS. Finns lite olika bokfprg via Internet också som är relativt billiga/mån.
posted from a silent usb, cf, sdhc, ssd or revodrive started pc. Ext2Fsd Project PC-BSD® PenDriveLinux UsbForum SSD review
Skriv svar

Återgå till "Kontor"