Vad hitta på med webhotell?
- Rasmus
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Vad hitta på med webhotell?
Jag köpte ett webhotell och domän på bineros stora rea, nu är frågan vad man ska hitta på med det.
Har hittills lagt upp clipperz community edition samt en epostadress, men det känns som jag har alldeles för mycket ledigt utrymme för att redan ha slut på fantasin.
Har hittills lagt upp clipperz community edition samt en epostadress, men det känns som jag har alldeles för mycket ledigt utrymme för att redan ha slut på fantasin.
Re: Vad hitta på med webhotell?
Starta en sv. Ubuntu-blogg. 

- Zeadar
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Vad får du lov att göra på den? 

- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Lär dig lite CMS'er... 
Joomla, Wordpress, phpBB, Drupal o.s.v... Väldigt användbart den dan man faktiskt kommer på vad man vill göra - så har man lite koll på hur man skall göra...
Alltid enklare om 'hur' kommer före 'vad'...

Joomla, Wordpress, phpBB, Drupal o.s.v... Väldigt användbart den dan man faktiskt kommer på vad man vill göra - så har man lite koll på hur man skall göra...

Alltid enklare om 'hur' kommer före 'vad'...

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
- Rasmus
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
@Ubot Blogg orkar jag inte med - tror jag. Får se hur det blir.
@Zeadar Lite dåligt med information om just det, men det är iaf. samma som för dem som har köpt det till fullpris. Det verkar dock som att filer ska ha med webbsidan att göra.
@Farmfield Joomla och Drupal kan jag (eller kunde för nått er sedan) och phpBB har jag jobbat lite i. Wordpress kan väl inte vara så annorlunda att man måste "lära" sig det, jag tror man fattar rätt snabbt om man börjar pyssla med det.
Tack alla!
@Zeadar Lite dåligt med information om just det, men det är iaf. samma som för dem som har köpt det till fullpris. Det verkar dock som att filer ska ha med webbsidan att göra.
@Farmfield Joomla och Drupal kan jag (eller kunde för nått er sedan) och phpBB har jag jobbat lite i. Wordpress kan väl inte vara så annorlunda att man måste "lära" sig det, jag tror man fattar rätt snabbt om man börjar pyssla med det.
Tack alla!
Det som är svårt med WordPress är ju att koda PHP-filer med nya funktioner som inte redan finns att installera som plugins. Administrationspanelen i WordPress är ju mer eller mindre idiotsäker (ursäkta uttrycket). Om det är något som är "svårt" när det kommer till WP så är det ju HTML/CSS/PHP/MySQL, men det är ju inget som är typiskt för WordPress.
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Fast det är kul med sån 'problemlösning' i WP också... Nu pillade jag väl inte extremt mycket med ubuntunyheter.nu men med gamla motreaktion/BazookaBrothers-bloggen moddade jag ju hej-vilt, grävde runt på WP's 'codex' för att hitta obskyra php-anrop för att lösa allsköns idiot-grejer jag ville implementera i bloggen, hehe...
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
Jag har också hoppat runt i WordPress Codex för att få WordPress att lista bloggposter på olika sätt och mycket annat. WordPress är säkert väldigt lärorikt om man moddar CMS:et och även skapar plugins i PHP m.m.farmfield skrev:Fast det är kul med sån 'problemlösning' i WP också... Nu pillade jag väl inte extremt mycket med ubuntunyheter.nu men med gamla motreaktion/BazookaBrothers-bloggen moddade jag ju hej-vilt, grävde runt på WP's 'codex' för att hitta obskyra php-anrop för att lösa allsköns idiot-grejer jag ville implementera i bloggen, hehe...
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
Wordpress är mycket enkelt och smart! Bra som Cms, och MU är intressant att leka med.