Har gjort nyinstallation av 10.10 64 bit. sbackup har fungerat förut, men går nu inte att starta. Har omistallerat. Startförsök ger ett felmeddelande: Critical Error: No configuration file for the default profile was found!
Now continue processing remaining profiles.
Jag försöker köra den som superuser från terminalen:
Updating SSH_AUTH_SOCK to: /tmp/ssh-ahoLVO1234/agent.1234
Updating GNOME_KEYRING_CONTROL to: None
Updating GNOME_KEYRING_PID to: None
Updating GPG_AGENT_INFO to: None
D-Bus session bus launched
DBUS_SESSION_BUS_ADDRESS=unix:abstract=/tmp/dbus-JQTPfyftYw,guid=e7a8cec073012325f8150e9600000b95
DBUS_SESSION_BUS_PID=4304
drop privileges: running as nobody/nogroup
Now launching indicator application (status icon).
Unable to get KDE Session Manager: org.freedesktop.DBus.Error.ServiceUnknown: The name org.kde.ksmserver was not provided by any .service files
Unable to get Gnome Session Manager: org.freedesktop.DBus.Error.ServiceUnknown: The name org.gnome.SessionManager was not provided by any .service files
No DE found using D-Bus. Looking for process id.
Indicator application started (PID: 4312)
Updating GNOME_KEYRING_CONTROL to: None
Updating GNOME_KEYRING_PID to: None
Updating GPG_AGENT_INFO to: None
Indicator application was started as superuser (EUID=0).
Now dropping privileges (to user 'gorade').
drop privileges: running as gorade/gorade
gorade@Hippocampus:~$
Jag är säker på att det är en gnome-version, jag hämtat ner, men den frågar efter KDE-funktioner.
Platser/bokmärken verkar inte heller fungera, men det kanske får bli en egen tråd.
Ubuntu 10.10 sbackup startar inte efter uppgradering
- Osprey
- Kontakt:
Re: Ubuntu 10.10 sbackup startar inte efter uppgradering
I 10.04 eller 9.10 började sbackup bete sig mycket märkligt för mig, ibland gjorde den ingenting alls oavsett vad jag sa till den och ibland körde den en bit för att sedan hänga sig. Jag lade ned en hel del jobb på att försöka lösa det innan jag gav upp och bytte till ett för tillfället mer stabilt och trevligt verktyg.
Det jag använder mest just nu är luckyBackup, men även Gadmin-Rsync är trevligt och stabilt...
Det jag använder mest just nu är luckyBackup, men även Gadmin-Rsync är trevligt och stabilt...

Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...