Hur har du valt ditt nick och din avatar?

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Hur har du valt ditt nick och din avatar?

Inlägg av vulfgar »

En sak jag funderat på ett tag och som aktualiserades i en annan tråd är hur folk väljer sitt nick och sin avatar. Vissa varierar också avatar då och då, en del har olika nick i olika forum och viss, som jag, använder alltid samma.

Mitt nick och min avatar kommer från vår första jycke, tyvärr borta sen många år, men ändå alltid närvarande. Att jag valde det berodde nog på att folk ofta sa att vi var lika  ;D

Jag är nyfiken, varför har du valt ditt nick och din avatar?
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Emil.s
Kontakt:

SV: Hur har du valt ditt nick och din avatar?

Inlägg av Emil.s »

Ganska lätt att räkna ut:
Nej. ;)

Men jag lade till "/Emil.s" efter att att jag sett att några andra börjat använda samma logga.
"Copyright © Emil.s" vettu. ;)  ;D
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Användarvisningsbild
CrashLord
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av CrashLord »

Mitt nick fick jag för många år sedan pga mina datorer alltid crashade
Var för klåfingrig helt enkelt  ;D
Okänd

Inlägg av Okänd »

Dimension X är ett gammalt spel för Atari 800 som jag tyckte mycket om (bra namn dessutom). Därför tyckte jag att det passade som nickname här.

[img width=336 height=240]http://ekranownia.atari8.info/grafika/e ... on_x_1.png[/img]

Min avatar?

Jag har alltid föredragit KDE framför Gnome och valde därför att använda en bild på  Kubuntu. Sen är det ju en ganska passande bild för ett sånt här typ av forum.
Okänd

Inlägg av Okänd »

För närvarande beror avataren på att jag kan räknas som en av de personer vilka benämnts "samurajerna". Eftersom samurajer var riktiga mjukisar som inte kunde möta skam eller nederlag och trodde att det fanns något ärorikt i att ta sitt eget liv letade jag upp en Ninja Tux istället (som alla vet tyckte Ninjassarna att det var bättre att springa hem till mamma efter en dålig strid istället för att sprätta upp buken).

Namnet....en omskrivning av allomfattande, typ. Låter skönt. Inte för att jag är allomfattande, tanken är mer att vi alla är ett. Eller nåt. Skit samma.
Användarvisningsbild
rancor
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av rancor »

Starwars är min gud och jag har älskat filmerna sedan jag var liten, att de gjorde 1-3 sedan gjorde mig bara ännu gladare och jag gillade varelsen rancor som jag tog som mitt nick sedan .. ja, 10 år sedan eller något. Någon gång då jag höll på med BBS:er och sånt.. men då skrev man -=RaNcOr=- för det var l33t på den tiden  8)
Användarvisningsbild
ozamosi
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av ozamosi »

När jag var liten skaffade alla de coola kidsen hotmailadresser. Standardmetoden för att hitta på en adress var två bokstäver från förnamnet, mellannamnet, och efternamnet. I mitt fall: robin mats sonefors = romaso. Upptaget. Damn.

Några år senare, efter att ha använt massor olika nick, kom jag på iden att skriva ROMASO på ett papper, vända på det och läsa. OZAMOSI (ja, jag använde lite fantasi). Jag insåg att det gick att uttala, och att ingen annan hade hittat på samma ord. Good enough.

Min avatar kommer från min skumma humor. Vid ett tillfälle nickade jag som "ettnytt", eftersom alla sidor hade "Skriv ett nytt användarnamn:" i sina registreringsformulär. Ungefär samma sak här alltså.
Användarvisningsbild
Louie
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Inlägg av Louie »

Nicket Louie kommer från början från jungelboken det var någon gång i tredje klass om jag inte minns fel då en lärare började kalla mig för Louie pga att jag inte var den enda i klassen som hette Johan, vi var 4 stycken om jag inte missminner mig. Sedan dess har det bara gått ut för, så nu används det som nickname här och även i min bekantskapskrets.
Avataren är skapad av min käre vän Drmegahertz för att matcha mitt allt större linuxintresse!

MVH
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Användarvisningsbild
gholen
Hedersmedlem
Utgåva: 10.04 Lucid LTS
Kontakt:

Inlägg av gholen »

Jag valde mitt när jag var ung och mycket mycket deppig, men det har hänt kvar. gholen kommer från en lek med ordet ghoul, som kan betyda själlös, och sedan att jag bröt det betydde att jag sökte.
gholen skulle i så fall bli själsökande... men allt eftersom man har vart med på nätet, är det det nästan enda jag nickar.

Avataren kommer från karaktären Batou i filmen och serierna av Ghost In the Shell, och alla mina datorer har nicks från dom filmerna.
Bild
Användarvisningsbild
Lobo

Inlägg av Lobo »

Jag har fått mitt nick från en seriefigur med samma namn. Lobo mördade hela befolkningen på sin planet för att vara unik. :) Mer går nog att läsa på http://seriewikin.serieframjandet.se/index.php/Lobo_(DC)  Jag läste om Lobo för första gången i en svensk serietidning som hade flera olika serier igång (bland andra Mutant Chronicels, Preacher och Liftarens Guide till Galaxen). Tyvärr är nicket ofta upptaget men fixar ofta det med att lägga till ett underscore eller två :)

//Lobo
Okänd

Inlägg av Okänd »

Skulle logga in på en irc kanal (oldmemphis) för 10-12 år sedan.....jag hade hört att man kunde se folks ftp:er annonseras där med login/pass och tanka lite "godis".

Men bland det första och fylla i var ju att det skulle vara ett nic där med, och det första som poppade upp i skallen var......Bobcat.....sisådärja. Sedan har det bara hängt med.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Mitt nick är ju ganska självbeskrivande.

Här, i Ubuntuvärlden, började jag som den grönaste av de gröna och är förbaske mig inte mycket mindre grön ännu. Jag hoppas att jag kanske "gulnar" litet med tiden. Och "pippi" har jag, i så måtto att jag har förmågan att alltid se det löjliga i allting och väldigt svårt att låta bli att kommentera det. Alltför svårt.

Ibland känner jag att jag vill göra som Björn F (http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topic,5169.0.html) och sätta mig vid sidan av och ruska på huvudet. Men så var det det där med väldigt svårt att låta bli att tycka till då..... :P

Avatarerna är allt efter humör. För tillfället är det Roslins "Damen med slöjan", för den är passande sorgklädd efter den senaste tidens böljegång och delvis också besvikelser härinne. Vi får se hur länge hon är kvar. Uppkäftigheten gör sig nog snart gällande igen.

Dessutom gillade jag baletthoppan med svans, oavsett andras åsikter, för hon är verkligen en utmärkt bild av mitt inre jag; och kanske liiitet "Motherbitchen", men jag har ett gäng andra på lager.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Tidigare var jag mest känd under namnet Kadavro och hur jag fick det kan man läsa om i min av spindelväv övertäckta gamla blogg http://kadavro.blogspot.com/2005/05/hur-kadavro-fddes.html
Men som tiden led började jag tycka att jag fick en alltmer offentligare  framtoning och borde våga stå med mitt namn i de sammanhang där det krävdes.

Jag har länge sett till att ha en avatar som visar hur jag ser ut. Min senaste avatars tillkomst finns beskriven på två ställen.
http://www.linuxportalen.se/node/5017
http://groups.google.com/group/gimp-users-sweden/browse_thread/thread/bcd9c4ba81430851
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

jag bumpar den här tråden. Det finns fortfarande många nick och avatarer som jag är nyfiken på.  ;D
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

Jag är så tråkig så jag har mitt namn och ett någorlunda välliknande foto. Bilden tog min dotter när redaktören för personaltidningen på jobbet jagade en bild på mig - de bilder som fanns på jobbet i övrigt såg ut som de där fångporträtten minus namnskylt. Det enda jag gjort med bilden är att beskära den och krympa den till ett mer webvänligt format.

Kanske kommer det en roligare bild någon gång, när jag hinner leka lite med GIMP eller Inkscape.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Från början körde jag med Ebupof (Ett Barn Utan Pengar Och Framtid) som jag fick av en kompis för många år sedan, men många hade problem med att uttala det och ens minnas det.

Sedan blev det Hund som kommer delvis från en gammal mailadress jag hade; "hej_hundar" vilket syftar på alla hundar vi har.
Intresset för hundar är enormt stort i familjen så det fick bli Hund. :)
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Okänd

Inlägg av Okänd »

Åldersparanoia  ;) ;)

Jag ser redan ut så  ;D
Senast redigerad av 1 Okänd, redigerad totalt 21 gånger.
Användarvisningsbild
Sprak
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Sprak »

Någon gång under högstadiet tror jag att det var så bestämde sig jag och en kompis för att skriva ihop en hemsida. Tanken var att vi skulle lägga upp en massa små-kurser/tips/skolor (tutorials) om olika programmeringsspråk på svenska. Vi hade storslagna planer och vi kom till och med på ett bra namn på sidan: Svenska PRogrammeringsAKademin (SPRAK). Vi gjorde ett tappert försök, gjorde en kort guide till QBasic, satte upp en gästbok osv. Just gästboken hade inget avancerat skript eller något utan skickade all information till vår nyligen skapade hotmailadress: sprak_data@hotmail.com. Efter ett tag så dog projektet ut men jag behöll adressen i flera år (tills M$ började sälja ut sina adresser till spamföretag) och efter ett tag började jag även kalla mig för Sprak på forum/chattkanaler osv.
Användarvisningsbild
DeepThought

Inlägg av DeepThought »

"Deep Thought", eller "Djupa tanken", är för många en solklar referens till Liftarens Guide till Galaxen, och jag kan inte annat än att erkänna att så är fallet. Antagligen försöker jag väl antyda lite anspråkslöst att jag en dag lär komma släpande med svaret på frågan om livet, universum och allting ;D

För er som inte känner till Liftarens Guide till Galaxen så är det en trilogi i fem delar skriven av Douglas Adams och finns bland annat i bokform, filmform (OBS, mer än en filmatisering), datorspelsform och radioteaterform. Det är en skruvad och humoristisk företeelse med inte så lite udd av samhällskritik, och något jag rekommenderar alla att ta en titt på, från hela mitt hjärta. (Märk väl: Om du inte hört talas om det förut så se till att läsa boken, inte se den nya filmen, det första du gör).

Vad gäller avataren så är det ett försök att efterlikna en bild jag sett på min husgud Jeff Buckley - musiker som antagligen antagligen mest känd för att ha gjort den genom tiderna sannolikt bästa covern av Leonard Cohens "Hallelujah".
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
Användarvisningsbild
HellRat

Inlägg av HellRat »

I början av tonåren var jag ett riktigt Iron Maiden-freak, visste låtordningen på alla plattor och varenda text de hade utantill. Under ungefär samma tid började det bli mer och mer inloggningar på nätet eftersom www kom mer och mer. HellRat tog jag från nån tacktext på någon skiva där det stog nåt i stil med "Thanks to all the hellrats and rivetheads...". Använder även Rivethead och då.

Bilden tog jag just för det här forumet. Ville ha en som var på mig själv men som var tillräckligt diffus för att man inte riktigt skulle se hur jag ser ut. =)
Max 350; tecken återstår: 321
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"