Som topic like it or not !
Det är en kombination utav en uppgradering och installation utav denna driver
https://launchpad.net/ubuntu/+source/fg ... 0-0ubuntu2
Som skapar mina segmention fault vid användande utav drivern i program det bara är så.
Skyller på ubuntu säger du vem ska jag skylla på ati som alla andra?
Det har numera kommit fram att drivers innan 10.10 inte fungerar i ubuntu 10.10 .Jag sitter idag och provar med den här drivern http://www.ati-forum.de/general/downloa ... 3b1c0b2114
och problemen kvarstår .Att du uppfattar detta som att jag beskyller ubuntu för detta är ju tråkigt men min mening är att föra detta framåt.
Något gör att man vid användande utav ubuntu 10.10 och fglrx får segmention fault .Om detta beror på uppgraderingen eller fglrx drivern vet jag inte om du har något att tillföra debatten så gör det men försök att hålla dig över neanderthalarstadiet är du snäll.
Skall installera om operativet nu eftersom det är mer eller mindre obrukbart som det fungerar nu med mitt datoranvändande.
Ha en bra dag
/Fab
Det är ok att du inte begriper pun det gör inte jag heller
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
- Kontakt:
Re: Det är ok att du inte begriper pun det gör inte jag hell
Vem använder 10.10 ? Bara dom som älskar buggar...
LJ
LJ
-
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Jo lite sjuk är man nog.
AMDs drivrutiner är skräp. Arch tröttnade och kastade ut dom helt ur sin repo. Vad som orsakar dom problem du har just nu vet jag inte, men jag skulle inte bli förvånad om det beror på drivrutinerna.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Jag kör Nvidia och har inga som helst 'buggar' i 10.10... Det rullar på otroligt bra. Hade iof strul med GRUB direkt efter installation men hade lagt till en disk efter installationen av 10.04 och anar att det skapade problem när 10.10 skulle skapa GRUB...
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
Jo jag får väl gå i svaromål då......
Phoronix har en bra artikel där man belyser AMD/ATI-junket...
http://www.phoronix.com/scan.php?page=n ... &px=ODY2OA
ATI vill inte vara med och satsa på Linux utan det är enbart ett stort skämt hur de bedriver sin drivarutveckling !!!!
Så "mrfab".... LÄS PÅ !!!!
---------------------------------------------
På det stora hela sån funkar sedan Ubuntu 10.10 alldeles utmärkt om man har förmågan att "vidga sina vyer" utåt den stora världen..... finns några buggar som är helt lösbara bara man bemödar sig att "läsa på".
Mycket bra utgåva ser det ut som.....
Phoronix har en bra artikel där man belyser AMD/ATI-junket...

http://www.phoronix.com/scan.php?page=n ... &px=ODY2OA
ATI vill inte vara med och satsa på Linux utan det är enbart ett stort skämt hur de bedriver sin drivarutveckling !!!!
Så "mrfab".... LÄS PÅ !!!!
---------------------------------------------
På det stora hela sån funkar sedan Ubuntu 10.10 alldeles utmärkt om man har förmågan att "vidga sina vyer" utåt den stora världen..... finns några buggar som är helt lösbara bara man bemödar sig att "läsa på".
Mycket bra utgåva ser det ut som.....

- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Jag kör också 10.10 och har sällan använt en så problemfri version. För min del har det blivit både enklare och mer bugg- problemfritt för varje version och jag har alltid uppgraderat innan en release har släppts, förutom min allra första installation (dapper).
Tycker snacket om att det alltid är problem vid varje ny version är väldigt överdrivet. Om man vill ha ett superstabilt system så är det ju fö enkelt, bara att hålla sej till LTSutgåvorna och strunta i mellanliggande versioner.
Tycker snacket om att det alltid är problem vid varje ny version är väldigt överdrivet. Om man vill ha ett superstabilt system så är det ju fö enkelt, bara att hålla sej till LTSutgåvorna och strunta i mellanliggande versioner.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

1+vulfgar skrev:Jag kör också 10.10 och har sällan använt en så problemfri version. För min del har det blivit både enklare och mer bugg- problemfritt för varje version och jag har alltid uppgraderat innan en release har släppts, förutom min allra första installation (dapper).