Återställa iPod Nano genom Ubuntu 10.10

Problem med att spela musik, film osv.
Linuus
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Återställa iPod Nano genom Ubuntu 10.10

Inlägg av Linuus »

Hej,

Jag har ett problem som brådskar en smula. Jag har precis fått min flickvän att gå över till Ubuntu ifrån Windows. Men hon måste återställa sin iPod snarast eftersom att hon åker till USA nästa vecka. (Gammal musik och bilder på hennes förre pojkvän). Jag har testat iTunes via Wine men de hänger sig hela tiden och hittar inte iPoden. Jag testade då Rhythmbox som hittade iPoden men programmet verkar ej kunna göra något med den. Hur kan jag lösa detta? Vi ha två datorer med Ubuntu 10.10 en 32-bitars och en 64-bitars.

Tack!
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Re: Återställa iPod Nano genom Ubuntu 10.10

Inlägg av farmfield »

Det är Itunes som gäller för att återställa Ipod - och Itunes är ju Win/OS X only då... Tror inte ens Itunes går att köra genom Wine...

Så antingen får du installera Windows som dualboot eller under Ubuntu i Virtualbox, eller så får ni 'låna' Windows av nån, typ åka hem till nån polare eller dylikt, och lösa det den vägen...
Linuus

Inlägg av Linuus »

Kan Virtualbox hitta USBportarna som vanligt?
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Linuus skrev:Kan Virtualbox hitta USBportarna som vanligt?
Jupp. Det är lite mekligt just under en återställning av Ipod/Iphone eftersom maskinen tappar kontakten med enheten en sväng där när den går över i återställningsläge men då får man hålla koll på när det sker och återmontera den manuellt direkt...

Och Virtualbox i förråden stöder inte USB så du får plocka versionen från www.virtualbox.org
Skriv svar

Återgå till "Ljud och video"