Hjälp att aktivera effekter i CompizConfig Nvidia GeForce
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Hjälp att aktivera effekter i CompizConfig Nvidia GeForce
Hej . någon som kan hjälpa, har ett n-vidia Ge Force 6200 grafikkort kör Mint och kan inte få igång effekter (gele) i CompizConfig.
När jag väljer de 3 drivrutinerna "proprietära" som finns tillgängliga
Nvidia accelerated graphic driver (version 173)(version 96) eller (version current) vilket rekommenderas. så händer ingenting. har prövat de alla utan resultat.
Någon som kan lösa problemet ?
När jag väljer de 3 drivrutinerna "proprietära" som finns tillgängliga
Nvidia accelerated graphic driver (version 173)(version 96) eller (version current) vilket rekommenderas. så händer ingenting. har prövat de alla utan resultat.
Någon som kan lösa problemet ?
Re: Hjälp att aktivera effekter i CompizConfig Nvidia GeForc
Hej,
Jag hade samma problem av föregående versionen av Ubuntu. Fast då ville inte någon drivrutin fixa till min upplösning på skärmen. Jag researchade lite och jag tror att man få leva med att vissa grafikkort helt enkelt inte fungerar. Klaga inte på Ubuntu utan klaga på tillverkaren.
Jag hade samma problem av föregående versionen av Ubuntu. Fast då ville inte någon drivrutin fixa till min upplösning på skärmen. Jag researchade lite och jag tror att man få leva med att vissa grafikkort helt enkelt inte fungerar. Klaga inte på Ubuntu utan klaga på tillverkaren.
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
- Kontakt:
-
Jodå jag har faktiskt kommit så långt som till server x setting och prövat olika iställningar "men hopplöst"
det finns så mkt man kan variera så man skulle behöva veta "exakt vad som skall göras för att få igång det)
Mintt Grafikkort fungerar bra övrigt, och CompisConfig körs på min bärbara dell helt utan problem
det finns så mkt man kan variera så man skulle behöva veta "exakt vad som skall göras för att få igång det)
Mintt Grafikkort fungerar bra övrigt, och CompisConfig körs på min bärbara dell helt utan problem
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Nvidia 6200 skall inte vara några problem, har kört det i denna burken tidigare... Och det skall vara nvidia-current som drivare.
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
-
japp kör current som är rekommenderad av graphic driver, så jag tyckte att det var bäst att köra den då systemet rekomenderar den drivrutinen. Men tyvärr fungerar det inte.
Vägrar ge upp då jag dock ändå lyckats installera dreamweaver CS4 som sägs ska vara omöjligt och har fått igång spotify och lite annat via terminalen.
man lär sig genom att pröva på sägs det , men en sån sak att få igång effekter verkar vara svårt. Vägrar byta grafikkort då det verkar fungera för andra.
kan det vara ngt tillägg som saknas? kan man kontrollera detta på något sätt.
Vägrar ge upp då jag dock ändå lyckats installera dreamweaver CS4 som sägs ska vara omöjligt och har fått igång spotify och lite annat via terminalen.
man lär sig genom att pröva på sägs det , men en sån sak att få igång effekter verkar vara svårt. Vägrar byta grafikkort då det verkar fungera för andra.
kan det vara ngt tillägg som saknas? kan man kontrollera detta på något sätt.
- farmfield
- Kontakt:
Tycker du skall kolla versionen av paketet. Öppna en terminal och skriv,
Så ser du vilken version det är. 
Kod: Markera allt
dpkg -l nvidia-current

-
Löst
Äntligen fixat
efter att ha jävlas halva natten så drog jag ur grafikkortet och satte tillbaks det tog bort alla drivrutiner och installerade om det sen gick det till sig.
Måste ha varit en hårdvarulåsning. men nu e det löst. bara tt få till kuben att fungera så att jag kan få den att ligga still i fönstret, har sett på Youtube att många har fått det så, för mig så vill den bara ändra sig hela tiden (fjädra tillbaks liksom.
Tack till er som hjälpt till. med min fråga här på forumet

Måste ha varit en hårdvarulåsning. men nu e det löst. bara tt få till kuben att fungera så att jag kan få den att ligga still i fönstret, har sett på Youtube att många har fått det så, för mig så vill den bara ändra sig hela tiden (fjädra tillbaks liksom.
Tack till er som hjälpt till. med min fråga här på forumet

- farmfield
- Kontakt:
Hur kuben (och allt annat) beter sig har du 400.000 inställningar till i CCSM, hehe... Sen finns det 2 olika Compiz-Config. Den 'större' varianten heter Compiz-Config-Settings-Manager, alltså CCSM... 
(som om inte config & settings var samma sak typ, hehe)
Och vill du ha ännu mer dynga ligger compiz-fusion-plugins-main och compiz-fusion-plugins-extra i förråden...

(som om inte config & settings var samma sak typ, hehe)
Och vill du ha ännu mer dynga ligger compiz-fusion-plugins-main och compiz-fusion-plugins-extra i förråden...