Har installerat Netbook på USB-minne och även bränt LiveCD och tänkte sedan provköra det nya interfacet med ikoner i vänsterkanten mm.
Fujitsu AMILO xi 1526 - Visar bara det vanliga Gnomeskrivbordet
ACER Aspire 5632 - Visar bara GNOME
ACER Aspire 1360 - Visar bara GNOME
Fujitsu AMILO 1630A - Visar bara Gnome
Provade sedan på en stationär DELL Optiplex gx620 och si då uppenbarade sig det nya och fungerade klockrent.
Tycker jag gjort exakt likadant efter boot. Finns det något jag missat där man kan välja det ena eller det andra, eller är det hårdvaran i resp dator som bestämmer vad som visas?
"Provkörning" Ubuntu Netbook 10.10
Re: "Provkörning" Ubuntu Netbook 10.10
När du loggar in så kan du välja om du ska köra Ubuntu Desktop (Gnome) eller Ubuntu Netbook (Unity).hubalon skrev:Finns det något jag missat där man kan välja det ena eller det andra
Tyvärr fungerar inte alla grafikdrivare med Netbook. Fokus ligger på Intels grafik men även Nvidia har hyfsat bra stöd medan det är lite sämre ställt med Ati.
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Hade missat en varning under uppstart - att det fattades en driver för UNITY och därför startades GNOME. Ändå går det utmärkt att köra Vista och Win7 med den inbyggda (NVIDIA Geforce Go 7600).
Om man gör en HDDinstallation så visas det att det finns en propretiär (NVIDIA) driver. Kan det tänkas att Unity funkar då. Och kan man aktivera unity när installationen är klar?
Om man gör en HDDinstallation så visas det att det finns en propretiär (NVIDIA) driver. Kan det tänkas att Unity funkar då. Och kan man aktivera unity när installationen är klar?
Nu var det ett tag sen jag installerade UNE på min skrivbordsdator och då fick man ingen varning vad jag minns så det måste ha kommit till senare.hubalon skrev:Hade missat en varning under uppstart - att det fattades en driver för UNITY och därför startades GNOME.
Så första frågan är då om du har Unity installerad vilket du kan se vid inloggningen längst ner på skärmen, dvs om du kan välja att starta upp med valet Ubuntu Netbook efter det att du markerat användare.
Om det går så vad händer isf om du försöker logga in med Ubuntu Netbook?
Vad jag förstått så stöder Nvidias proprietär fönsterhanteraren Mutter och Unitys GUI av sidopanelen, dvs Clutter, men har själv inte testat det då jag inte har ett Nvidia-kort. Kan dock skilja beroende på kort. Värt att prova.hubalon skrev:Hade missat en varning under uppstart - att det fattades en driver för UNITY och därför startades GNOME. Ändå går det utmärkt att köra Vista och Win7 med den inbyggda (NVIDIA Geforce Go 7600).
Nu vet jag inte riktigt vad du menar med "aktivera unity". Om det är att valet Ubuntu Netbook inte finns med som val vid inloggningen eller om det inte går att starta upp Unity med det valet.