Jag sitter här och har åter igen installerat ubuntu på min kära burk. Det är som att återfinna en gammal vän.

Jag har en Gigabyte router och usb sticka. Att koppla upp sig är vanligtvis inga problem, någon enstaka gång kan jag vara tvungen att koppla ner mig ett par sekunder och sedan ansluta igen för att det ska koppla upp. Väl uppkopplad har jag mellan 68% och 85% signalstyrka om jag placerar usbstickan strategiskt. Mitt problem är dock att surfandet går förbannat segt. De flesta sidor jag besöker tar minuter att ladda och ibland måste jag klicka på en länk flertalet gånger för, annars står den bara och laddar men inget händer. Ofta får jag inte upp någon sida alls utan den där felmeddelande sidan som talar om att sidan ej kan hittas.. Då är det bara att klicka på uppdatera eller skriva i adressen igen, tillslut brukar sidorna dyka upp.
Jag har aldrig detta problemet i vista och vill minnas att jag inte heller hade detta problem när jag körde ubuntu förr. Då var jag dock tvungen att använda mig av ndiswrapper.
Finns det någon inställning jag kan prova att fippla runt med eller är det bara att återgå till att prova ndiswrapper igen?
Just.. Medans jag ändå skriver så kan jag passa på att fråga vilken som är den mest linuxvänliga usb stickan för ett överkomligt pris på marknaden?