Megashare lagligt?
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Megashare lagligt?
Vet inte hur man ställer en fråga i detta forumet men kanske någon ser detta . Jag ubndrar om det är lagligt at titta på amrikanska serier och filmer( ej ladda ner till datorn bara titta) på MEGASHARE.INFO fick förslaget genom youtube när jag klipp från house där. gjorde som de skrev och såg hela avsnittet direkt i datoren, 

-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Megashare lagligt?
Ja att streama är mig veterligen helt lagligt, bara den som lägger upp streamen som är olaglig. Är väl lite av en gråzon.
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Luddigt är bara förnamnet. När folk som gubbarna bakom TPB blir dömda för att brott dom helt klart borde varit skyddade ifrån att bli ansvariga för - enl. Lagen om elektronisk kommunikation (LEK) har tjänsteleverantörer ansvarsfrihet både straffrättsligt och skadeståndsrättsligt... 
Jag ser det så här. När du strömmar en film/tv så mellanlagras en liten del av stömmen - alltså laddar du ner. Så utgå ifrån att det är olagligt så slipper du bli förvånad om du blir dömd.

Jag ser det så här. När du strömmar en film/tv så mellanlagras en liten del av stömmen - alltså laddar du ner. Så utgå ifrån att det är olagligt så slipper du bli förvånad om du blir dömd.

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
Sekvensen lagras tillfälligt i /tmp (precis som youtube)
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Precis. Så rent tekniskt kan man inte strömma utan att ladda ner - även om det är ner i en temp-mapp...Hylas skrev:Sekvensen lagras tillfälligt i /tmp (precis som youtube)

Vad jag ville påpeka var att man kan se strömmning som nedladdning om man (åklagaren i detta fall) tar det till sin spets...

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<