Jolicloud är en Ubuntu-baserad Linux-distribution, netbooks.

Nyheter i datorvärlden.
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Jolicloud är en Ubuntu-baserad Linux-distribution, netbooks.

Inlägg av Pink Panther »

Jolicloud är en Ubuntu-baserad Linux-distribution för netbooks. Jolicloud är extremt användarvänligt så att alla användare kan installera Joliclod med bara ett klick. Har svenskt språkstöd/flerspråklig.

Källa: http://distrowatch.com/weekly.php?issue=20091221 och http://distrowatch.com/table.php?distribution=jolicloud

Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
dmz

Re: Jolicloud är en Ubuntu-baserad Linux-distribution, netbooks.

Inlägg av dmz »

ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
Användarvisningsbild
SlamsornasKung
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Jolicloud är en Ubuntu-baserad Linux-distribution, netbo

Inlägg av SlamsornasKung »

I senaste Linux Format fick denhär distron (som nu har nått 1.0-status) rasande bra betyg, så jag passade på att testa den på min Compaq mini 110.

En kort sammanfattning är att jag inte är särskilt imponerad. Det är alltså en distribution (till!) som är baserad på Ubuntu, inget fel med det, men utvecklarna har valt att basera Jolicloud på 9.04! Enligt uppgift för att den skulle vara stabilare än senare utgåvor (*host*).

Nåväl, om man som användare verkligen älskar utseendet på ”netbook-distar” så kanske det här kan vara intressant. Den verkar också vara tämligen enkel, också ett plus för nybörjare, men för oss som vill göra lite mer än att bara surfa och twittra från sin netbook föreslår jag antingen:

· En vanlig installation av vanliga Ubuntu 10.04. Jag har valt att autodölja både den övre och nedre panelen. På så vis frigör jag så mycket skärmyta som möjligt.

· En installation av Ubuntus netbook remix (eller heter den netbook edition nuförtiden?).

Men, återigen. För er som BARA använder netbooken till att surfa, twittra och facebooka är Jolicloud säkert alldeles utmärkt.

SK
HP NC2400 - Ubuntu 10.04 • Fujitsu Siemens AmiloM7400 - Arch Linux • HP/Compaq Mini 110C - Ubuntu 10.04
CryingFreeman skrev:[…] Ubuntu är och förblir en meritokrati, inget demokratiskt experiment där alla får säga vad som helst till vem som helst, hur som helst.
Skriv svar

Återgå till "Nyheter"