Feisty-fest?
- Urban Anjar
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Feisty-fest?
När Firefox 1.0 släpptes hölls det lokala releaseparties över hela världen. Man bokade ett bord på den lokala puben eller bokade kanske hela plejset, tog in anmälningar, skrev pressmeddelanden om det festade och hade kul, i alla fall hade jag kul på kalmarpartyt.
Centralt fanns det en webbsida, där man kunde se vilka orter det ordnades parties på, på vilket ställe man var och vem som var ansvarig. Jag har för mig att anmälningarna hanterades den vägen också. Lokalt var någon ansvarig och bokade stället. Optimalt skulle man försöka hålla kontakt med de andra partyna under kvällen.
Varför inte kopiera det konceptet när Feisty släpps. Kul med fest, kul och nyttigt att träffas och dessutom ett led i marknadsföringen. Nåja, vi kan väl inte bestämma vad man ska göra i resten av världen, men vad vi gör i Sverige kan vi ju bestämma. Vad säger ni? Är ni sugna?
Centralt fanns det en webbsida, där man kunde se vilka orter det ordnades parties på, på vilket ställe man var och vem som var ansvarig. Jag har för mig att anmälningarna hanterades den vägen också. Lokalt var någon ansvarig och bokade stället. Optimalt skulle man försöka hålla kontakt med de andra partyna under kvällen.
Varför inte kopiera det konceptet när Feisty släpps. Kul med fest, kul och nyttigt att träffas och dessutom ett led i marknadsföringen. Nåja, vi kan väl inte bestämma vad man ska göra i resten av världen, men vad vi gör i Sverige kan vi ju bestämma. Vad säger ni? Är ni sugna?
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
SV: Feisty-fest?
Inte fan spottar man i glaset.
Klart som korvspa att man e med på party om så tillfälle ges och med andra ord är det fest i Göteborg a la releaseparty
Klart som korvspa att man e med på party om så tillfälle ges och med andra ord är det fest i Göteborg a la releaseparty

Rolig idé, ett riktigt nördkalas! Jag skulle antagligen vilja gå på ett sånt kalas (i Stockholm) men har ingen möjlighet eller tid till att hjälpa till att arra..
Max 350; tecken återstår: 321
Klart festisen ska ha ett party... 
Schweizarna är redan igång med planeringen
https://wiki.ubuntu.com/SwissTeam/Relea ... 8feisty%29

Schweizarna är redan igång med planeringen
https://wiki.ubuntu.com/SwissTeam/Relea ... 8feisty%29
- CrashLord
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
fest är aldrig fel

- fonsterbage 2.0
Jaaaaaa!
Har i hela livet velat.
Ett release-party. Wow. Sist jag nobbade ett sånt hade jag en ettrig skivproducent efter mig som ringde klockan tre på natten.
Han hade mer eller mindre släpat mig till en parkeringsplats i Sollentuna där jag motvilligt intervjuat en lokal "förmåga" någon vecka tidigare.
"Förmågan", precis som den sminkade "grupp" han tillhörde, tyckte definitivt att jag skulle komma på deras release-party.
Never.
"Förmågan" kallade sig visst Joey Tempest lite senare och "gruppen" Europe.
Så kan det gå.
Här i Degerfors kan vi alltid bjuda in grannens. Dom har ju också dator.
Om järnverksarbetaren tar av sig stövlarna ska jag bjuda honom på en rakkabajsare om han lovar flukta in Feisty.
Som han kommer tro vara den nyinflyttade grannens dotter villigt poserande.
Medans damerna i köket dricker te med selterpunch och gnomar katten.
Skämt åsido:
Linuxsverige är nog en ganska konstig ansamling folk.
Skulle vara kul att få det avskrivet (?) genom nån stockholmsträff. Gärna genom att alla har en liten lapp med sitt nick snofsigt fastsatt på frackkragen.
Eller jeansgylfen. Eller ja. Hur gör man när man presenterar sig numera? Antar att sederna ändrats sedan jag lämnade fjollträsk för något år sedan.
Gott nytt Gris-år!
Har i hela livet velat.
Ett release-party. Wow. Sist jag nobbade ett sånt hade jag en ettrig skivproducent efter mig som ringde klockan tre på natten.
Han hade mer eller mindre släpat mig till en parkeringsplats i Sollentuna där jag motvilligt intervjuat en lokal "förmåga" någon vecka tidigare.
"Förmågan", precis som den sminkade "grupp" han tillhörde, tyckte definitivt att jag skulle komma på deras release-party.
Never.
"Förmågan" kallade sig visst Joey Tempest lite senare och "gruppen" Europe.
Så kan det gå.
Här i Degerfors kan vi alltid bjuda in grannens. Dom har ju också dator.
Om järnverksarbetaren tar av sig stövlarna ska jag bjuda honom på en rakkabajsare om han lovar flukta in Feisty.
Som han kommer tro vara den nyinflyttade grannens dotter villigt poserande.
Medans damerna i köket dricker te med selterpunch och gnomar katten.
Skämt åsido:
Linuxsverige är nog en ganska konstig ansamling folk.
Skulle vara kul att få det avskrivet (?) genom nån stockholmsträff. Gärna genom att alla har en liten lapp med sitt nick snofsigt fastsatt på frackkragen.
Eller jeansgylfen. Eller ja. Hur gör man när man presenterar sig numera? Antar att sederna ändrats sedan jag lämnade fjollträsk för något år sedan.
Gott nytt Gris-år!
- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Ja, varför inte?
Även munkar kan gilla att festa på annat än nattvardsvin. Det blir tämligen enahanda
i längden. Så, jag är med. Abbedissan också, troligen.
För egen del känns det angeläget bara att avvakta mötet med Jono på måndag och följderna
av det, innan jag riktigt vågar glädja mig riktigt. Utgången känns oviss och jag är inte säker på
att allt blir som det verkar för stunden, utan rent av kanske en återgång till vad som varit och
då känns det inte relevant för mig att tala om kommande fester. Troligen blir jag bannad igen,
av bara farten, så att säga.
Det är ju detta med friheten som skrivits här. Den får vi aldrig sluta kämpa för.
Jag har t.ex ännu inte tillgång till wiki-mailen (?) Efter tolv dagar från den 5:e febr. . . ?
Men, so what? Folk i andra världsdelar är än mer utsatta, så varför skulle jag måla hornper på väggen?

Å du, Fönsterbåge, i så fall, har inte vi ett pub-besök att se fram emot och träffas vid? Som jag skrev
i somras. Överlever vi till april, så borde vi göra något åt det. Alla vi i Stockholm med omnejd. Hitta ett ställe,
centralt att ta sig till och från och bara råkas över en eller annan pilsner eller liknande.
Vi skulle nog kunna bli ett antal Ubuntu-freak från landets baksida om vi skulle kunna sammanstråla.
Fönsterbåge, har du sett länken http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topic,5833.0.html ?
Kanske du kan få hjälp i den killens bloggsida till att komma igång med irc? Det är i vart fall värt ett
försök.
Lycka till, allihop. Jag hoppas verkligen att vi kan få anledning till att tillsammans fira den kommande
releasen. Det skulle vara så härligt. Blir det inte så för min och några andras skull, kan vi ändå glädjas med er.
Ha det gott och en trevlig helg önskar
Broder Tuck
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
- johanre
- Serveradmin
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
@Broder Tuck: "Jag har t.ex ännu inte tillgång till wiki-mailen (?)" - menar du att du inte får mail från Wikin vid uppdatering av Wiki-sidor? De får du endast om du prenumerar på dem. Fungerar inte det på något sätt så skall vi genast ordna det. Hör av dig (via forum, via mail, via PM, whatever)!
Det gäller såklart inte enbart Wikin; har du inte tillgång till något av ubuntu-se.org systemen som du borde ha, så berätta det för mig så skall jag se om jag kan fixa det. OBS! SMF forum har jag inte admin-behörighet i; har du problem här så är det rancor som får ta de frågorna.
Det gäller såklart inte enbart Wikin; har du inte tillgång till något av ubuntu-se.org systemen som du borde ha, så berätta det för mig så skall jag se om jag kan fixa det. OBS! SMF forum har jag inte admin-behörighet i; har du problem här så är det rancor som får ta de frågorna.
- fonsterbage 2.0
Jodu Tucken.
Den pivon "is worth waiting for".
Och den ska vi nog ta. När tiden är inne. Och det är den nog. Hängslen och livremmar i all ära, är i Stockholm just nu och utgår från att bejkonmötet på måndag går bra.
Annars. Tja vi får väl se.
Den pivon "is worth waiting for".
Och den ska vi nog ta. När tiden är inne. Och det är den nog. Hängslen och livremmar i all ära, är i Stockholm just nu och utgår från att bejkonmötet på måndag går bra.
Annars. Tja vi får väl se.
- vulfgar
- ung forumnörd
Johan R-E, jag vet inte säkert, men jag gissar att det är maillistan. Vi är fortfarande bannade från den, men det kan väl inte du fixa, det måste väl göras centralT? gholen försökte men kunde inte så jag förmoddar att vi får avvakta lite när det gälelr den.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- Urban Anjar
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Eller kanske tvärt om? Mörkrets kalla vindar kan kanske blåsa in över forumet igen. Kanske någon med omättligt kontrollbehov vill härska över en obefintlig community? Sådant kan hända om vi inte ser upp och kämpar väl.Broder Tuck skrev:
För egen del känns det angeläget bara att avvakta mötet med Jono på måndag och följderna
av det, innan jag riktigt vågar glädja mig riktigt. Utgången känns oviss och jag är inte säker på
att allt blir som det verkar för stunden, utan rent av kanske en återgång till vad som varit och
då känns det inte relevant för mig att tala om kommande fester. Troligen blir jag bannad igen,
av bara farten, så att säga.
Men att mörkrets makter också skulle stänga alla pubar, låta sin kalla andedräkt förta glädjen på varje bistro och förjaga trivseln från varje café? Då tror jag du är onödigt pessimistisk.
Nä, broder, vad vi gör när Feisty kommer ut kan inte hindras av någon "Ledare", det bestämmer vi själva!
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
- johanre
- Serveradmin
OK, då inväntar jag några eventuella besked på måndag. Broder Tuck; hör gärna av dig om det är något annat än forum och maillista ditt ovan nämnda problem gäller!vulfgar skrev: Johan R-E, jag vet inte säkert, men jag gissar att det är maillistan. Vi är fortfarande bannade från den, men det kan väl inte du fixa, det måste väl göras centralT? gholen försökte men kunde inte så jag förmoddar att vi får avvakta lite när det gälelr den.
- gholen
- Hedersmedlem
- Utgåva: 10.04 Lucid LTS
- Kontakt:
Realeseparty i gbg, vart, när och hur?
Vad snackar vi om för mat och ev dryck?
Vi SKULLE kunna lägga det på en krog, ta ett par öl och så, MEN, hur många i gbgdelen av forumet är 18+?
Annars, som en hyllning till allt vad snabbmat heter, träffas på en pizzeria eller restutant och ha allmänt trevlig?
Jag vet ett ställe som är ganska billigt med mycket bra mat.
Vi SKULLE kunna lägga det på en krog, ta ett par öl och så, MEN, hur många i gbgdelen av forumet är 18+?
Annars, som en hyllning till allt vad snabbmat heter, träffas på en pizzeria eller restutant och ha allmänt trevlig?
För min del spelar det ingen roll. Jag kan tänka mig en lokal pizza eller Joe Farelli eller vad som helst. Visst är jag en datornörd men jag firar hellre Feisty med öl än med wlan och datorer.gholen skrev: Realeseparty i gbg, vart, när och hur?
Hur som helst, vill man kombinera det hela så har t.ex. Hard Rock gratis wlan och öl

- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
- gholen
- Hedersmedlem
- Utgåva: 10.04 Lucid LTS
- Kontakt:
Låter ju trevluigt.. Men hardrock cafe är dyrarancor skrev:För min del spelar det ingen roll. Jag kan tänka mig en lokal pizza eller Joe Farelli eller vad som helst. Visst är jag en datornörd men jag firar hellre Feisty med öl än med wlan och datorer.gholen skrev: Realeseparty i gbg, vart, när och hur?
Hur som helst, vill man kombinera det hela så har t.ex. Hard Rock gratis wlan och öl![]()

Ska kolla på det. KOllar här i Uddevalla med

- vulfgar
- ung forumnörd
Uddevalla, Göteborg .... hmmm, varför inte mittemellan? 

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

De som ska festa loss i STHLM kan ju inte fundera på annat än två ställen:
- Akkurat
- Papa Gallo
Som boendes i Växjö så får jag det svårt att ta mig norrut, men 7.10 - då blir det åka av. Eller öldrickandes av. Eller ja.
- Akkurat
- Papa Gallo
Som boendes i Växjö så får jag det svårt att ta mig norrut, men 7.10 - då blir det åka av. Eller öldrickandes av. Eller ja.
Stora Höga? Tja, varför inte. Vi kan ju både festa och slagga på vandris vid Getskärvulfgar skrev: Uddevalla, Göteborg .... hmmm, varför inte mittemellan?![]()