Bra tips. Kör uppdateringarna nu.
hårdvaruuppdateringar antar jag att jag kör om jag har problem jag vill försöka lösa??
Grafikkort och liknande, behöver man göra något extra för det eller ska det va så som det är?
Installationshjälp för en noob
- Konservburk
Re: Installationshjälp för en noob
De flesta använder gimp.fredgo skrev:Någon som kan tipsa om photoshop elements liknande program?
Det beror på vilket grafikkort du har. Nyare nvidia-kort brukar t.ex. vara prestandamässigt fördelaktigt att köra med nvidas egna stängda drivrutiner istället för med de drivrutiner som följer med vid installationen.fredgo skrev:Grafikkort och liknande, behöver man göra något extra för det eller ska det va så som det är?
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Så här står det när jag kör installfilen i den extraherade katalogen för gimp:
Briefly, the shell commands ./configure; make; make install should configure, build and install this package
När jag installerade dropbox så kördes någon slags pakethanterare o gjorde klart allt...
Är det ngn skillnad på program o program?
Briefly, the shell commands ./configure; make; make install should configure, build and install this package
När jag installerade dropbox så kördes någon slags pakethanterare o gjorde klart allt...
Är det ngn skillnad på program o program?
-
- Global Moderator
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Program installeras med "Programcentral för Ubuntu".
Du ska inte ladda hem några filer från internet.
Läs här: http://help.ubuntu-se.org/10.04/add-app ... index.html
Du ska inte ladda hem några filer från internet.
Läs här: http://help.ubuntu-se.org/10.04/add-app ... index.html
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
aaaahhhhh,,,,, smart 
Underlättar
Finns det något som smartar till oset? typ jag vill gärna ha som i windows, grupperingar av allt som är igång. Blir så väldigt korta texter på allt som ligger där nere annars..
kanske finns ngn bra tråd för smarta program och uppdateringar och tweakar?
Tack för hjälpen alla

Underlättar

Finns det något som smartar till oset? typ jag vill gärna ha som i windows, grupperingar av allt som är igång. Blir så väldigt korta texter på allt som ligger där nere annars..
kanske finns ngn bra tråd för smarta program och uppdateringar och tweakar?

Tack för hjälpen alla