( DatorStationär datorNettop ) som är utan os.
Den har ingen cd/dvd , bara usb.
Hur skall jag komma igång??, kan jag lägga in drivisar och Ubuntu på ett usb stick??

Jo men..... i all välmening så bör en nybörjare ta en sak i taget...northar skrev: Kräver som sagt vdapu-libben pun pekar på ovan.![]()
Finns även länk här på XBMCs wiki.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=HO ... Step_Guide
Nu har jag läst detta så många gånger att det känns som du måste dela med dig övriga codec så att alla kan få njuta utav det här med HD uppspelning själv så startar inte crapspelaren sm-player för mig utan står bara och snurrar nvidia kanske är ett krav?pun skrev:Ok.....
Om du klickar på ljudikonen > ljudinställningar kollar sedan hårdvaraufliken samt utgångsfliken att HDMI är valt där.
Kolla även om det inte funkar via terminalen och alsamixer
-----------------------------------------------------------
Sen för fullt utbyte av ditt nVidia Ion chip så ska du installera att paket som heter libvdpau1
Sedan ska du installera smplayer, med på köpet kommer då kungen av alla spelare dvs mplayer.
Gå sedan in i smplayers inställningar och ändra videoutgången till VDPAU
-----------------------------------------------------------
Ett annat viktigt paket är ubuntu-restricted-extras så slipper du böka runt med att strula med codecs.
------------------------------------------------------------
Hoppas det funkar för sen har du en fullfjädrad undehållningsmaskin... det bästa man kan köra....
Kod: Markera allt
lspci -vv -nn
Nej du ska inte fundera över om det finns nya drivisar just nu....Gronla skrev:Hej,
är jättetacksam för alla svar, jag följerdem till punkt och pricka.
dock så har jag forfarande ine ljud efter inlägget rån di PUN fter nya drivisar på nvidia, funderar på om jag borde först avinstallerat de drivisar som fanss innan?
Kod: Markera allt
aplay -l