Får ingen bild på Fujitsu-Siemens L22-1W

strankan

Får ingen bild på Fujitsu-Siemens L22-1W

Inlägg av strankan »

Har precis beslutat mig för att överge windows för ett tag, bestämde mig då för att prova på ubuntu igen. Har testat det förut (innan köpet av nya skärmen) och gillade det starkt. Nu kommer problemet. Jag kan för mitt liv inte få gdm att använda den rätta upplösningen 1680x1050. Jag får hela tiden "Mode not supported" trots att jag ställt in HorizSync och VertRefresh enligt manualen. När jag körde installationen gick det dock att få fram X om jag använde mig av 1024x768 eller vad det nu är. Känns inte som att jag är så sugen på att använda mig av den upplösningen under det dagliga arbetet...

Någon som har en snabb och enkel lösning? Iofs är även ni med långsamma krångliga lösningar välkomna att tipsa, bara jag får igång skrället nån gång!  :)
Olle Eriksson
Kontakt:

SV: Får ingen bild på Fujitsu-Siemens L22-1W

Inlägg av Olle Eriksson »

Konstigt, jag kunde köra det läget med en kompis skärm (även den från Fujitsu-Siemens) utan problem med GDM... Skulle det kunna vara grafikkortet som inte tycker om läget? Fungerar samma läge i exempelvis Windows? Kan tillägga att jag körde HorizSync och VertRefresh på default-värden.
strankan

SV: Får ingen bild på Fujitsu-Siemens L22-1W

Inlägg av strankan »

Det löste sig till slut eftersom jag i min iver att få igång allt helt hade glömt att installera rätt drivare till grafikkortet. Nu fungerar allt som det ska och windows is no more. :)
Skriv svar

Återgå till "Installation/Uppgradering/Drivrutiner - inaktuell"