Hej
Jag har problem att få igång Firefox.
Vi använder nu 10.04. Vi har ett antal inloggningar på datorn och på vissa fungerar det att starta Firefox. På de andra får man bara upp en tom skärm och inget mer händer. På dessa inloggningar saknas firefoxsymbolen i panelen och den är ersatt med ett stopptecken.
Vi hade tidigare 9.10 och då hände ingenting när man försökte starta Firefox. Om man tryckte på ikonen igen kom ett meddelande i stil med att Firefox redan var igång. När man ville stänga av datorn kom ett meddelande upp och frågade om man ville stänga av för en fil, som var relaterad till Firefox antar jag, forfarande kördes.
Någon som vet hur man kan åtgärda det här?
Vore tacksam för svar.
Ha det bra
Hoffe3
Problem med att få igång Firefox [LÖST]
Problem med att få igång Firefox [LÖST]
Senast redigerad av 1 hoffe3, redigerad totalt 20 gånger.
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Re: Problem med att få igång Firefox
Börja med att testa en ominstallation av FF. Enklast är väl att öppna 'Synaptic', söka på firefox', högerklicka på paketet och välja ominstallation.
Om det inte skulle hjälpa anar jag att dina issues ligger i FF's inställningar. Vad man kan göra då är att ta bort eller döpa om mappen .mozilla i din hemmapp. Punkt framför namnet = gömd fil/mapp, så använd [ctrl]+[h] för för att visa dolda filer så du hitta mappen.
Notera att alla dina inställningar, bokmärken, add-on's o.s.v. ligger i mappen så gör du detta förlorar du dom.
Om det inte skulle hjälpa anar jag att dina issues ligger i FF's inställningar. Vad man kan göra då är att ta bort eller döpa om mappen .mozilla i din hemmapp. Punkt framför namnet = gömd fil/mapp, så använd [ctrl]+[h] för för att visa dolda filer så du hitta mappen.
Notera att alla dina inställningar, bokmärken, add-on's o.s.v. ligger i mappen så gör du detta förlorar du dom.
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
Re: Problem med att få igång Firefox
Ute på nätet igen
Jag installerade om Firefox, men problemet att komma ut på nätet kvarstod. Då döpte jag om mappen .mozillla och Firefox fungerade som innan. Nu får jag bara sitta och lägga in alla bokmärken igen.
Tack för hjälpen.
Förresten, någon aning varför Firefox gjorde så? Finns det något jag gjort som jag kan undvika att göra i framtiden?
Ha det bra
Hoffe3
Jag installerade om Firefox, men problemet att komma ut på nätet kvarstod. Då döpte jag om mappen .mozillla och Firefox fungerade som innan. Nu får jag bara sitta och lägga in alla bokmärken igen.
Tack för hjälpen.
Förresten, någon aning varför Firefox gjorde så? Finns det något jag gjort som jag kan undvika att göra i framtiden?
Ha det bra
Hoffe3