Vad har ni för fobier?
- Grön Göling
- Städsegrön
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Vad har ni för fobier?
Jag har några fobier som jag har litet svårt att få bukt med;
Höjder (drar mig ut mot kanten samtidigt som jag är paniskt rädd).
Saker med väldigt många ben.
Bräd"golv" som man kan se igenom och det finns en massa luft eller vatten under - bryggor t.ex.
Jordbävningar (fast jag har aldrig drabbats av en och kommer nog inte att göra det heller).
Höga hastigheter (jorå, husbandet kör som en biltjyv, fast bra).
Höjder (drar mig ut mot kanten samtidigt som jag är paniskt rädd).
Saker med väldigt många ben.
Bräd"golv" som man kan se igenom och det finns en massa luft eller vatten under - bryggor t.ex.
Jordbävningar (fast jag har aldrig drabbats av en och kommer nog inte att göra det heller).
Höga hastigheter (jorå, husbandet kör som en biltjyv, fast bra).
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
- Luxwarp
- Kontakt:
Re: Vad har ni för fobier?
Mina tillhör mest datorvärlden
Windows
Bluescreens
installera drivrutiner och behöva ladda hem 100miljoner program (A).
Windows
Bluescreens
installera drivrutiner och behöva ladda hem 100miljoner program (A).
--------------------------------------
Luxwarp (fd. Zifilion / MMCarlsson)
IT Consultant and Web developer.
Check out my blog about Ubuntu, development, tips, tech and all my projects over at https://codeiolo.org
Check out my blog about Ubuntu, development, tips, tech and all my projects over at https://codeiolo.org
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Höjdrädd är även jag, det är perfekt när man klättrar/repellerar eftersom det blir betydligt roligare/mer spännande om man är lite höjdrädd då... 
Höjdrädslan i övrigt märks mest av på högre broar (Älvsborgs- och Angeredsbron är två dylika jag inte sällan kör över) där jag ofta tycker det är allmänt otrevligt att befinna mig...
Sen har vi getingar där jag ibland kan få totalpanik, detta för att jag i 6-årsåldern fick ett bistick som mor & moster sedan dess beskrivit i mild hysteri - fast i verkligheten var det inget att tala om har jag förstått, hehe... Men det skiter kroppen i - reptilhjärnan tar över och Johan springer ibland som en geopard när dom gaddade asen kommer surrandes...
Spindlar är grymt läskiga - och med det lika fascinerande... Så jag älskar att plåta dom och nån gång - när tillfälle ges - så skall jag hålla en tarantel i handen...
Och till sist något så patetiskt som ballongrädsla, hehe... Måste också varit kopplat till barndomen och nåt barnkalas eller nåt men ballonger i allmänhet - och speciellt det knarrande ljudet som uppstår när man klämmer på dom - uppfattar jag som otroligt läskigt, hehe...
Men rent allmänt älskar jag att utmana mina fobier, det där hänger väl ihop med adrenalinknarkandet som i mycket uppfyllt mitt tidigare liv... För det blir ju inget adrenalin utan lite rädsla bakom...

Höjdrädslan i övrigt märks mest av på högre broar (Älvsborgs- och Angeredsbron är två dylika jag inte sällan kör över) där jag ofta tycker det är allmänt otrevligt att befinna mig...
Sen har vi getingar där jag ibland kan få totalpanik, detta för att jag i 6-årsåldern fick ett bistick som mor & moster sedan dess beskrivit i mild hysteri - fast i verkligheten var det inget att tala om har jag förstått, hehe... Men det skiter kroppen i - reptilhjärnan tar över och Johan springer ibland som en geopard när dom gaddade asen kommer surrandes...
Spindlar är grymt läskiga - och med det lika fascinerande... Så jag älskar att plåta dom och nån gång - när tillfälle ges - så skall jag hålla en tarantel i handen...
Och till sist något så patetiskt som ballongrädsla, hehe... Måste också varit kopplat till barndomen och nåt barnkalas eller nåt men ballonger i allmänhet - och speciellt det knarrande ljudet som uppstår när man klämmer på dom - uppfattar jag som otroligt läskigt, hehe...

Men rent allmänt älskar jag att utmana mina fobier, det där hänger väl ihop med adrenalinknarkandet som i mycket uppfyllt mitt tidigare liv... För det blir ju inget adrenalin utan lite rädsla bakom...

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
Gillar inte de här små krabaterna

Skiter i om de bränns eller inte, de är lika otäcka vilket som!

- Luxwarp
- Kontakt:
haha din manet har finnar:Dm!rage skrev:Gillar inte de här små krabaterna
- ronax
I mitt fall är det nåt så patetiskt som blöta kläder.
Jag känner ordentligt obehag om jag måste vända på kläder som ska hängas efter tvätt, tex.
Långpromenader i regn är bara att glömma.
Badkläder funkar dock.
Jag känner ordentligt obehag om jag måste vända på kläder som ska hängas efter tvätt, tex.
Långpromenader i regn är bara att glömma.
Badkläder funkar dock.
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Larv... Det där är en delikatess i japan...m!rage skrev:Gillar inte de här små krabaterna

Larv är dom dessutom innan dom blir vuxna maneter...

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
-
Jag tycker det är obehagligt att prata med personer på telefon, speciellt folk jag inte känner. Jag försöker undvika det så mycket som möjligt genom att maila eller prata med personen ansikte mot ansikte istället.
- Luxwarp
- Kontakt:
Jag svarar inte ens i hemtelefonen på morgonen om jag typ sover. Mobilen kan jag tänka mig svara i om jag ser vem det är xD. Tkr det är jätte läskigt att svara i telefon, speciellt på morgonen xDChristian Johansson skrev:Jag tycker det är obehagligt att prata med personer på telefon, speciellt folk jag inte känner. Jag försöker undvika det så mycket som möjligt genom att maila eller prata med personen ansikte mot ansikte istället.
Om en okänd ringer och Eniro inte hittar på nummret svara jag inte.
Jag mailar hellre myndigheter etc än att ringa dom.

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- vulfgar
- ung forumnörd
Viss höjdfobi, som jag dock ibland lyckats bli av med tillfälligt genom att träna på att klättra i lejdare. Tyvärr kommer den tillbaka igen när det gått ett tag sen träningen. Om jag ska upp på hög höjd så föredrar jag dock att befinna mej på en gallerdurk, eller i vart fall något så att jag kan se igenom, inte för kompakt. Skumt, jag vet, men det beror nog på att dom gånger jag lyckats bemästra rädslan så har jag befunnit mej på just gallerdurk, det känns mer hemtamt.
Cellskräck, att gå in via manluckor i små behållare - nä, aldrig i livet!
Samma som M!rage, maneter, särskilt öronmaneter. Fast när jag tänker på hur stora vanliga brännmaneter kan bli ute till havs så kan jag drömma mardrömmar, huh!
Däremot så funkar det med kammaneter, kanske för att dessa inte är riktiga maneter. Skadliga eller inte, men dom är inte otäcka.
Getingar är jag vansinnigt rädd för, men det är ingen fobi, det beror mer på att jag är allergisk mot deras gift.

Cellskräck, att gå in via manluckor i små behållare - nä, aldrig i livet!

Samma som M!rage, maneter, särskilt öronmaneter. Fast när jag tänker på hur stora vanliga brännmaneter kan bli ute till havs så kan jag drömma mardrömmar, huh!

Getingar är jag vansinnigt rädd för, men det är ingen fobi, det beror mer på att jag är allergisk mot deras gift.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- Ulsak
jag började utveckla fobi mot alfaversioner av kommande utgåvor Sen blev det även fobi mot betaversioner..och nu är jag lite rädd för RC också..
Jag joinar er som inte tycker om att tala i telefon. Ingen fobi, men jag tycker helt enkelt inte om det. Mina telefonräkningar är så små så att de itne skickar nån räkning mer än var tredje månad, men jag svarar iallafall minst på 2/3 av de samtal jag får. 
Jag är rädd för att misslyckas med diverse ting, men det gör inte så mycket numera, för det mesta kan man göra om.

Jag är rädd för att misslyckas med diverse ting, men det gör inte så mycket numera, för det mesta kan man göra om.

- vulfgar
- ung forumnörd
Det där var riktigt allvarligt. Hmm, undrar om det finns nån terapi mot det?Ulsak skrev:jag började utveckla fobi mot alfaversioner av kommande utgåvor Sen blev det även fobi mot betaversioner..och nu är jag lite rädd för RC också..

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- nicefinger
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Peetra skrev:Jag joinar er som inte tycker om att tala i telefon. Ingen fobi, men jag tycker helt enkelt inte om det. Mina telefonräkningar är så små så att de itne skickar nån räkning mer än var tredje månad, men jag svarar iallafall minst på 2/3 av de samtal jag får.
Blir ibland skräckslagen när telefonen ringer. Man sitter djupt försjunken i nåt, och så plötsligt ... hjärtat hoppar upp massa slag.
Gillar inte telefoner direkt. Så sms är en bra uppfinning

Har nästan aldrig mobilen med mig. Fattar egentligen inte varför folk måste ringa och babbla till varann hela tiden, verkar jobbigt.
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
- Grön Göling
- Städsegrön
Jag glömde bort att jag har klaustrofobi också. Blotta tanken får mig illamående och kallsvettig
Skulle så gärna vilja testa floating, men, som sagt....
Skulle så gärna vilja testa floating, men, som sagt....
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
- Ollejoh
Spindlar, shit vad jag hatar dem.
- lassekongo83
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Parasiter. Speciellt fästingar. Gillade att vara i skogen när jag var yngre, nu kan jag inte längre eftersom skogen är invaderad av fästingar. 

Bönder som kör av internetkabeln med plogen eller dylikt
Trånga utrymmen. T.ex. såna som grottforskare krånglar sig igenom har jag mardrömmar om. När jag gjorde rökdykarutbildning fick vi krypa genom ett, runt 5 meter långt, rör med fullt paket och mask och man kunde bara ta sig framåt med tårna i princip. Det fanns inte många centimeter mellan tuberna och rörtaket, man kunde inte ta ett djupt andetag utan att tuberna tog i. Då var jag inte tuff, även om jag - efter en evighet - kom igenom.