HP550 Trådlöst Internet, Funkar inte !

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
Bilstrup
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

HP550 Trådlöst Internet, Funkar inte !

Inlägg av Bilstrup »

Hej, jag är helt ny på Linux, aldrig använt det förut och ska försöka lära mig detta då min vän tycker det är dags för mig att växa upp och skaffa mig ett bättre operativsystem.

Jag har installerat Ubuntu från WIBU Installer, så jag har Windows Vista kvar tills jag lärt mig Linux hyffsat. Men jag kan inte få igång trådlöst internet på min laptop, HP 550 modell.

Jag har testat googla men hittar inga svar på hur jag ska fixa..Står att mitt nätverkskort är "Disabled".

Hoppas någon kan hjälpa mig!

EDIT: Lyckades få igång det, behövde bara installera drivrutiner till kortet.
Men nu har jag ännu ett problem, kan ju inte komma in på internet !! :p jag har rätt WPA key o allt till mitt trådlösa, men linux spammar mig om att den behöver det hela tiden och vägrar koppla upp sig till routern :(

lshw -c network

*-network
description: network controller
product: BCM4312 802.11a/b/g
vendor: broadcom corporation
physical id: 0
bus info: pci@0000:10:00.0
version: 02
width: 64 bits
clock: 33mhz
capabilities: pm msi pciexpress bus_master cap_list
configuration: driver=b43-PCI-bridge latency=0
resources: irq:17 memory: e4000000-e4003fff
*-network DISABLED
description: Wirless interface
physical id:2
logical name: wlan0
serial: 00:21:00:ce:8b:b8
capabilities: ethernet physical wireless
configuration: broadcast=yes multicast=yes wireless=IEEE 802.11bg
I_can_see_the_light
Kontakt:

Re: HP550 Trådlöst Internet, Funkar inte !

Inlägg av I_can_see_the_light »

Är det ett dolt nätverk du försöker ansluta till? Har läst att det kan vara problem ibland att ansluta till såna. Det brukar då lösa sig om man gör nätverket synligt, ansluter och döljer det igen. Sedan ska det funka att ansluta även när det är dolt.
Fujitsu Siemens Lifebook E8020D | Triple boot med CrunchBang, Ubuntu & Windows 7
Skriv svar

Återgå till "Internet"