Hej jag har precis formaterat min dator och installerat ubuntu 10.04
Har fått kontakt med internet med firefox (Web Browser) 3.6.9
Nu vill min favoritsite att jag installerar en insticksmodul för mediatypen application/x-shockwave-flash
Jag får tre tillgängliga insticksmoduler men vilken ska jag välja eller ska jag ta alla tre?
Alternativen är som följer
Adobe Flash Player
Swfdec SWF player
Gnash SWF Player
Installerade Adobe Flash och det verkar fungera bra. Tack för hjälpen farmfield
Jippi jag har en windowsfri dator.
välja insticksmodul [LÖST]
välja insticksmodul [LÖST]
Senast redigerad av 1 NinTew, redigerad totalt 12 gånger.
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Re: välja insticksmodul
Adobe's Flashplugin fungerar ju med 'alla' Flashgrejer, dom övriga är fria alternativ som klarar Flash Video men inte så mycket mer.
Och så får nån rätta mig om jag har fel, hehe...
Och så får nån rätta mig om jag har fel, hehe...

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
Re: välja insticksmodul
okej då blir det ju inte så svårt att välja men tyvärr klantade jag nog till det lite för jag hämtade hem nått så jag skulle kunna ändra tema på firefox och när hämtningen var klar ville den att jag skulle starta om webläsaren och nu vägrar den att starta igen.
Slår huvudet upprepade gånger i tangentbordet. Det hjälpte inte men nu har jag huvudvärk.
Jag ska prova att starta om hela datorn en gång och om inte det hjälper så kommer jag tillbaks in här och ropar på hjälp.
Okej, en omstart av datorn var betydligt bättre än att slå huvudet i tangentbordet. Nu är jag nöjd och glad igen. Ska bara testa att lägga in rätt insticksmodul också nu medans det verkar fungera.
Slår huvudet upprepade gånger i tangentbordet. Det hjälpte inte men nu har jag huvudvärk.
Jag ska prova att starta om hela datorn en gång och om inte det hjälper så kommer jag tillbaks in här och ropar på hjälp.

Okej, en omstart av datorn var betydligt bättre än att slå huvudet i tangentbordet. Nu är jag nöjd och glad igen. Ska bara testa att lägga in rätt insticksmodul också nu medans det verkar fungera.
- skalman65
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: välja insticksmodul [LÖST]
Fick du maskinen att fungera?
Har du installerat ubuntu-restricted-extras
De installerar en mängd olika tillägg som behövs när man surfar runt bl annat flash.
Gjorde en mini installation nyss, jag la bara till detta paket,
efter de program som jag behövde,
har inte haft några problem ännu.
Har du installerat ubuntu-restricted-extras
De installerar en mängd olika tillägg som behövs när man surfar runt bl annat flash.
Gjorde en mini installation nyss, jag la bara till detta paket,
efter de program som jag behövde,
har inte haft några problem ännu.