Ett ständigt återkommande problem för Linuxanvändare är att få det trådlösa nätverket att starta. Nu öppnar en av de största kretstillverkarna drivrutinerna.
Yeeeeey

Utanför ämnet:cthulhu skrev:Utanför ämnet: även de största lavinerna börjar med en snöboll.
Fast kör inte dom flesta Dlink-korten just Broadcom-chip..?mcNisse skrev:Ta det kortet som sitter i DLINK DWA-140. Det finns drivrutiner men det verkar inte helt enkelt att få igång kortet.
Försökte just få igång ett kort från Atheros, jösses! Kommer ALDRIG att köpa en Acer/Asus! Om ni vet några andra märken som använder de korten, vänligen varna mig!farmfield skrev:[Vilka andra chiptillverkare är det som brukar strula..?
CryingFreeman skrev:[…] Ubuntu är och förblir en meritokrati, inget demokratiskt experiment där alla får säga vad som helst till vem som helst, hur som helst.
Jupp, det var ett Atheros-kort i min Compaq, hehe... Då får man hålla på med antingen MadWifi eller nsdisdriver... Holy fuk vilket meck det kan vara...SlamsornasKung skrev:Försökte just få igång ett kort från Atheros, jösses! Kommer ALDRIG att köpa en Acer/Asus! Om ni vet några andra märken som använder de korten, vänligen varna mig!farmfield skrev:[Vilka andra chiptillverkare är det som brukar strula..?