Den senaste veckan har musen (USB, microsoft intelliexplorer 3.0) och tangetbordet (PS/2,logitech) slutat fungera efter en slumpvis tid. Det händer inte samtidigt, det är bara en i taget som har slutat att fungera. Det kan vara mitt när jag håller på att göra något så bara stannar den och går inte att få igång. Har testat att dra ut sladden och sätta in den igen men det gör ingen skillnad. Endast en omstart av datorn har hjälp än så länge.
Har kollat runt lite på nätet och hittat andra som har liknande problem men ingen lösning som ser ut att fungera riktigt bra för någon. Så nu undrar jag ifall någon har en idé om vad jag ska göra, helst något som förebygger problemet så det inte händer eller annars ifall det finns något terminalkommando som kan fixa det.
Följande idéer har jag själv: Testa att köra med en äldre kernel, eftersom felet inte fanns tidigare kanske det har hänt något märkligt där.
Använda
Kod: Markera allt
modprobe -r ohci_hcd
modprobe ohci_hcd no_handshake=1
eller liknande, hittar massor av sådana kommandon som folk föreslår på nätet men alltid ser det ut som det strular ändå eller anvvända i boot.
Segt att försöka felsöka saker som händer lite slumpvist.