Jag får inget ljud i Empathy. Vill höra när nya meddelanden kommer. Hittade detta om problemet. Dock osäker på om workarounds som beskrivs påverkar annat eller om det finns andra sätt att få det att funka.
(För övrigt märkligt om detta inte har åtgärdats på över ett år tycker jag.)
Någon som vet mer?
Få ljud i Empathy?
Få ljud i Empathy?
The worthwhile problems are the ones you can really solve or help solve, the ones you can really contribute something to. ... No problem is too small or too trivial if we can really do something about it. / R Feynman
Re: Få ljud i Empathy?
Kollar man buggtråden så är det ju verifierat att det här funkar:
Sen varför det inte är fixat är ju egentligen ett mysterium....med Maverick så får Ubuntu förhoppningsvist ett nytt ljudtema...
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/karmi ... omments/44Sound is working in the final release of Lucid after (1.) installing the sound-theme-freedesktop package and (2.) activating the sound theme under System > Preferences > Sound by selecting "Default" instead of "Ubuntu".
Sen varför det inte är fixat är ju egentligen ett mysterium....med Maverick så får Ubuntu förhoppningsvist ett nytt ljudtema...
-
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Det är ljud i empathy bara det att det är löjligt lågt
Kolla först i empathy /redigera/inställningar/ljud markera dom valen du vill ha ljud för ,markera eventuellt av om du vill höra ljud även när din profil visas som frånvarande...
I startmenyen i panelen /ljud och video /volymkontroll/uppspelning höj systemljudet här och du kommer höra ljuden i empathy bättre Observera att detta höjer alla systemljud
Kolla först i empathy /redigera/inställningar/ljud markera dom valen du vill ha ljud för ,markera eventuellt av om du vill höra ljud även när din profil visas som frånvarande...
I startmenyen i panelen /ljud och video /volymkontroll/uppspelning höj systemljudet här och du kommer höra ljuden i empathy bättre Observera att detta höjer alla systemljud
Tack för tipsen.
Jag har nu haft chansen att kolla och testa. Det är IRC jag använder och efter att ha rättat systemljud-nivån får jag ljud med Ubuntu ljudtema men bara när jag skickar. Har installerat freedesktop och testat men med samma resultat. Har även försökt med att leta vilken fil det kan vara och fann att märkligt nog fanns message-new-instant men inte message-sent-instant.
Verkar helskumt.
Jag har nu haft chansen att kolla och testa. Det är IRC jag använder och efter att ha rättat systemljud-nivån får jag ljud med Ubuntu ljudtema men bara när jag skickar. Har installerat freedesktop och testat men med samma resultat. Har även försökt med att leta vilken fil det kan vara och fann att märkligt nog fanns message-new-instant men inte message-sent-instant.
Verkar helskumt.
The worthwhile problems are the ones you can really solve or help solve, the ones you can really contribute something to. ... No problem is too small or too trivial if we can really do something about it. / R Feynman
-
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
du kan ju lägga till ett ljud kopiera först tex service-login.ogg till ditt skrivbord döp där om den till message-sent-instant.ogg logga sedan in med gksudo nautilus och lägg till den i mappen /usr/share/sounds/ubuntu/stereo
Detta hjälpte dock inte för mig fortfarande ett och samma ljud ,någon kanske kan hjälpa till här vilket script vi behöver modifiera för att komma vidare här.
Detta hjälpte dock inte för mig fortfarande ett och samma ljud ,någon kanske kan hjälpa till här vilket script vi behöver modifiera för att komma vidare här.
Jo jag har försökt kopiera så som du mrfab
Måste vara något annat lurigt inblandat.
Måste vara något annat lurigt inblandat.