Linux Mint 201009 "Debian"
Linuxmint släpper "Debian's testing branch to create a new, rolling-release edition of Linux Mint"
http://distrowatch.com/?newsid=06263
Det här skapats lite oro och olika röster har vädrat sitt missnöje. Men varför inte, mångfald visar på styrka. Linux Mint lämnar inte Ubuntu. //PP
Vi har också den första "Development Release: Lubuntu 10.10 Beta 1" Det är en av min favoriter Lubuntu. //PP
http://distrowatch.com/?newsid=06266
//PP
Aktuella nyheter från distrowatch.
- Pink Panther
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Aktuella nyheter från distrowatch.
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Re: Aktuella nyheter från distrowatch.
Det är ju exakt det dom gör, hehe... Dom skippar Ubuntu som mellansteg och baserar Mint direkt på Debian...Pink Panther skrev:Linux Mint lämnar inte Ubuntu. //PP

Det är dock ingenting ont i detta, det är skitkul att dom blivit så 'stora' (eller hur man skall säga) att dom har kapacitet att ta bort ett steg ur utvecklingen av disten...

Det skall bli intressant att se hur Ubuntu och Mint utvecklas framöver då, rent tekniskt kan dom ju gå helt olika vägar, vem vet...

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
- Pink Panther
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
"Det är ju exakt det dom gör, hehe..."farmfield skrev:Det är ju exakt det dom gör, hehe... Dom skippar Ubuntu som mellansteg och baserar Mint direkt på Debian...Pink Panther skrev:Linux Mint lämnar inte Ubuntu. //PP
Det är dock ingenting ont i detta, det är skitkul att dom blivit så 'stora' (eller hur man skall säga) att dom har kapacitet att ta bort ett steg ur utvecklingen av disten...
Det skall bli intressant att se hur Ubuntu och Mint utvecklas framöver då, rent tekniskt kan dom ju gå helt olika vägar, vem vet...
Nej! Det är fel. Det är nu ett par månader sen jag fick besked på att så var inte fallet.
Ett mer officiellt och eller klargörande besked kan du inte få. Det är skrivet av "ikey" som tillsammans med Mints skapare har arbetat med det här projektet.
"As a member of these forums, a Mint Developer and the very Ikey Doherty in question by this thread."
"Mint is not moving away from Ubuntu, and there are no plans to do so. This is an extra edition, much in the same way
as Linux Mint has the KDE, Fluxbox, LXDE and XFCE editions."
Källa: http://peppermintos.net/viewtopic.php?p=3536#p3536
//PP
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Aah, ok... Jag trodde det var klart att dom skulle skippa Ubuntu som 'mellansteg' och basera GNOME-versionen av Mint direkt på Debian - men då trodde jag fel då."Mint is not moving away from Ubuntu, and there are no plans to do so. This is an extra edition, much in the same way as Linux Mint has the KDE, Fluxbox, LXDE and XFCE editions."

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<