Även gamla hundar kan lära sig sitta!

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
cthulhu

Re: Även gamla hundar kan lära sig sitta!

Inlägg av cthulhu »

jag har allt lull-lull ( kub, docky mm) på mina ubuntudatorer av marknadsföringsskäl
Sant. Jag har Gnome+Compiz endast for visning.
farmfield skrev:Skrivbordet i sig själv är ju egentligen helt meningslöst, men ändå tillhör jag dom som inta klarar mig utan ett... Man är väl bara för indoktrinerad efter alla år...
Jag trodde inte heler man kunde leva utan skrivbords-lull, men efter ett tag blev jag fralst. Lite som nar man flyttade fran windows till linux, faktiskt. :)
Användarvisningsbild
dmz

Inlägg av dmz »

cthulhu skrev:
Vad har NI lärt er som skapat en lätt euforisk känsla, när ni pysslat på med er Ubuntudator?
Gett upp skrivbordsikoner. Länge leve Fluxbox, Openbox, och andra lightweight window managers! Länge leve ett rent skrivbord.
Gett upp att slösa timmar på att flytta runt på fönster varje dag. Länge leve tiling window management, där fönsterhanteraren faktiskt hanterar fönstren, och inte du.
För övrigt är nog Vim vad som än i dag ger mig mest tillbaka; nästan varje dag upptäcker man någonting nytt att älska och förundras över.
Det skulle vara väldigt svårt att leva utan vim och de applikationer som är vettiga och begagnar sig av samma standardiserade bindings.
Jag kör fortfarande Workbench till och från och det tar alltid en bra stund att inse att saker och ting fungerar... annorlunda där.
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Lull-lull kör jag inget att tala om sedan ett bra tag. Jag har Compiz inställt ungefär som Exposé och spaces i OS X, den visar alla öppna fönster med markören i vänster nedre hörn och alla skrivbord (2x2) med markören i höger nedre hörn. Väääldigt enkelt & praktiskt.
Användarvisningsbild
barzam

Inlägg av barzam »

cthulhu skrev: Gett upp skrivbordsikoner. Länge leve Fluxbox, Openbox, och andra lightweight window managers! Länge leve ett rent skrivbord.
Håller med, jag tyckte även det var oerhört skönt när jag lärde mig att inte använda ramar runt de öppna programmen och stänga och maximera med tangentbordet.
Användarvisningsbild
ele
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av ele »

farmfield skrev:Mitt strul är absolut självförvållat - men trots att det är lite väl påtagligt sen någon vecka har jag inte orkat göra nån felsökning - Maverick lurar ju runt hörnet dessutom...

Var loggar Synaptic förresten? Eftersom det endast/alltid händer mitt i uppdateringen känns det mest logiskt att kolla den loggen iaf...
Jadu har varit där många gånger :) men känner sig som ett mongo,jag har gjort så helt enkelt har en burk som jag har som arbetsdator den leker jag inte med,sedan har en testburk den strular en hel del ibland :)
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"