Grafikproblem

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
Lar

Grafikproblem

Inlägg av Lar »

Har en Asus Notebook F5VL När jag försöker att installera Ubuntu 10.04 så flimrar det över hela skärmen. Har försökt både med cd och usb men samma resultat. Har letat efter eventuella uppgraderingar av grafikkortet men de verkar inte finnas några senare än de som datorn levererades med. Såg ett tidigare inlägg med likartat problem men kan inte hittta några tips. Jag är nybörjare men väldigt nöjd med installationen på min Netbook Asus EEE 901 GO
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Grafikproblem

Inlägg av CryingFreeman »

Hej och välkommen till forumet! :)

Har du ett ATI Radeon X2300-kort?
Registrera dig på våra lokala epostlistor
Lar

Inlägg av Lar »

Hej
Ursäkta min dåliga återkoppling på din fråga, det var lite problem för mig att hitta grafikkortets namn men här är det ATI Mobility Radeon X2300 så det överenstämmer med vad du skrev.
B H
ANDERS
Lar

Grafikproblem

Inlägg av Lar »

Hej igen!
Återkommer med samma inlägg som tidigare men med tillägg om att jag har ett grafikkort som heter ATI Mobility Radeon X2300.
(Mitt tidigare inlägg enl.följand Har en Asus Notebook F5VL När jag försöker att installera Ubuntu 10.04 så flimrar det över hela skärmen. Har försökt både med cd och usb men samma resultat. Har letat efter eventuella uppgraderingar av grafikkortet men de verkar inte finnas några senare än de som datorn levererades med. Såg ett tidigare inlägg med likartat problem men kan inte hittta några tips. Jag är nybörjare men väldigt nöjd med installationen på min Netbook Asus EEE 901 GO)
Med hopp om en lösning
Anders
Användarvisningsbild
ronax
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av ronax »

Det här kanske kan hjälpa dig:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=478238
Free your mind and your ass will follow.

Nej jag har inget liv för tillfället! Det är därför
jag sitter och spammar forum på nätterna :)
Lar

Inlägg av Lar »

Problemet löstes enkelt. Jag återinstallerade xp på den maskinen.
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"