..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Andersen skrev:Om mannen alltid har fel, varför är det alltid han som får göra skitjobbet?
Byta olja på bilen, fixa avlopp som krånglar, bära på tunga saker m.m.
Därför att han tror att han bestämmer. Och det tror han för att kvinnan låter honom tro det. En man är offer för sina drifter på ett helt annat sätt än vad kvinnan är. Däri ligger hans svaghet. Det är kvinnan inte sen att utnyttja.
Andersen skrev:Om mannen alltid har fel, varför är det alltid han som får göra skitjobbet?
Byta olja på bilen, fixa avlopp som krånglar, bära på tunga saker m.m.
Därför att han tror att han bestämmer. Och det tror han för att kvinnan låter honom tro det. En man är offer för sina drifter på ett helt annat sätt än vad kvinnan är. Däri ligger hans svaghet. Det är kvinnan inte sen att utnyttja.
Kvinnan är mycket starkare än mannen
Hysch . . . Gölingen kan se det där, å då, blir hon riktigt jobbig.
Hur det har kommit sig, att jag är familjens "packåsna", det gissar jag att hon förstår och använder sig av. Men att ge henne än mer bränsle på brasan, det verkar helt onödigt. Kvinnan är mycket starkare än mannen
Viskar: stoppa i tid. vi vet det, de tror sig förstå det, men . . . rullar ihop sovmattan och söker mig mot balkongen . . .
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Grön Göling skrev:Äktenskapet är en relation mellan två människor där den ena alltid har rätt och den andra är den äkta mannen.
Men, men... om jag gifter mig med en tjej, vem har alltid rätt då?
Då har båda alltid rätt. Det är demokrati det!
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly. ursprungligen medlem sedan 20061018
-=IGGE=- skrev:När kvinnorna tror att dom bestämmer har man lyckats.
När männen tror att de fått kvinnorna att tro att det är kvinnorna som bestämmer.....då tror männen det männen vill tro.
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly. ursprungligen medlem sedan 20061018