Hejsan!
Jag har problem med ett trasigt programpaket - usplash-smooth. När jag försöker avinstallera det så får jag meddelandet "Fel uppstod vid hantering:
usplash-smooth
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)"
Vad kan jag göra för att reparera det trasiga paketet?
Hälsningar
Mats
Trasigt paket: Usplash-smooth
Re: Trasigt paket: Usplash-smooth
Kör från terminalen
endera så lagas felet eller så får du ett felmeddelande och det postar du då.
Kod: Markera allt
sudo apt-get install -f
- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Välkommen till forumet!
Trasiga paket i allmänhet, kan fixas via Synaptic bl.a..
Det finns ett par, tre, kommandon som också kan vara av intresse.
Du har fått ett, av pun, redan.
Se t.ex. denna tråd, för några fler förslag. Du hamnar iofs direkt på mitt inlägg i den tråden, men läs hela tråden från början. Mina två kommandon i det svaret, kan vara värda att pröva, om inte det första kommandot "tar".
Lycka till!
ps. Tag också för vana att söka på dina problem. Här i forumet finns en sökfunktion som kan ge dig många fina tips och svar, på frågeställningen, men även i sådant som tangerar det huvudsakliga. Sådant gör, att du får "mer kött på benen", så att säga.
Trasiga paket i allmänhet, kan fixas via Synaptic bl.a..
Det finns ett par, tre, kommandon som också kan vara av intresse.
Du har fått ett, av pun, redan.
Se t.ex. denna tråd, för några fler förslag. Du hamnar iofs direkt på mitt inlägg i den tråden, men läs hela tråden från början. Mina två kommandon i det svaret, kan vara värda att pröva, om inte det första kommandot "tar".
Lycka till!
ps. Tag också för vana att söka på dina problem. Här i forumet finns en sökfunktion som kan ge dig många fina tips och svar, på frågeställningen, men även i sådant som tangerar det huvudsakliga. Sådant gör, att du får "mer kött på benen", så att säga.
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
- Bolanche
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Hej...
...och tack för att ni ville hjälpa mig med mitt problem.
Tyvärr blev jag tvungen att ominstallera Ubuntu av olika skäl, så problemet har löst sig - fast inte på det sätt som jag hade tänkt mig.
Glada hälsningar
Bolanche
...och tack för att ni ville hjälpa mig med mitt problem.
Tyvärr blev jag tvungen att ominstallera Ubuntu av olika skäl, så problemet har löst sig - fast inte på det sätt som jag hade tänkt mig.

Glada hälsningar
Bolanche