Positionera footer[LÖST]

Här diskuteras programmering och utveckling
jansson
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Positionera footer[LÖST]

Inlägg av jansson »

Hej.

Sitter och försöker positionera (css och html) en låda längst ned på sidan som jag vill ska beté sig så att den alltid är längst ned på sidan, 10px ovanför botten. MEN, om upplösningen för besökaren är lägre en höjden på sidan (dvs sidan ryms inte i webbläsaren) så vill jag att lådan skall vara under bild.
Vad jag tänker mig är att det måste gå att få en låda som fyller upp allt utrymme mellan den sista innehållet och botten (om det finns utrymme) och sedan kan jag ju positionera den aktuella lådan inom den här nya lådan relativt, 10px från botten.

Kan man åstadkomma detta på något vis?

Här är sidan om det hjälper att förstå problemet.
http://ust.homelinux.com/micke/UST/www/index.html
Det är den lilla lådan längst ned på alla sidor det gäller. Den med kontaktinformation osv.
Webbservern ligger idag på min egna dator så den kommer inte vara uppe på nätterna för jag sover i samma rum.
Senast redigerad av 1 jansson, redigerad totalt 17 gånger.
jansson

Re: Positionera footer

Inlägg av jansson »

Bumpilibump

Är det ingen som kan eller ingen som förstår vad jag menar.
Användarvisningsbild
Luxwarp
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

Inlägg av Luxwarp »

jansson skrev:Bumpilibump

Första inlägget skrev du runt 1 tiden och sen bumpar du runt 5. Ingen ide att bumpa efter fyra timmar. Då detta forumet inte har fokus på webbdesign så tar det automatiskt längre tid här än på tex phpportalen.nu så tkr du det tar för lång tid här borde du ställa frågan där oxå:).'

Och enligt egna erfarenheter och ögon för webbdesign så blir allt mycket snyggare om du centrerar hela sidan med en wrapper, och låter footern ligga längst ner som den gör på alla sidor förutom kontakta oss :).
--------------------------------------
Luxwarp (fd. Zifilion / MMCarlsson)

IT Consultant and Web developer.

Check out my blog about Ubuntu, development, tips, tech and all my projects over at https://codeiolo.org
jansson

Inlägg av jansson »

Stampe skrev:
jansson skrev:Bumpilibump

Första inlägget skrev du runt 1 tiden och sen bumpar du runt 5. Ingen ide att bumpa efter fyra timmar. Då detta forumet inte har fokus på webbdesign så tar det automatiskt längre tid här än på tex phpportalen.nu så tkr du det tar för lång tid här borde du ställa frågan där oxå:).'

Och enligt egna erfarenheter och ögon för webbdesign så blir allt mycket snyggare om du centrerar hela sidan med en wrapper, och låter footern ligga längst ner som den gör på alla sidor förutom kontakta oss :).
Anledningen att att jag bumpa upp tråden så tidigt var att jag såg att flera hade gått in och tittat på den utan att svara. Så jag tänkte höra om det var så att ingen förstod vad jag menade.

Har iaf skrivit ett inlägg på phpportalen nu.
Skriv svar

Återgå till "Programmering och webbdesign"