Ändra så att alla dialoger inte ser ut som en wizard

Generella frågor om Gnome-skrivbordet.
Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Ändra så att alla dialoger inte ser ut som en wizard

Inlägg av mcNisse »

Jag har testat gnome ett tag (mest för att jag inte ville installera quickly under kde).

Stör mig enormt på att Ja Nej dialoger är Nej Ja. Dvs OK, Ja knappen alltid sitter till höger. Går det att ändra?
Användarvisningsbild
min01max
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Ändra så att alla dialoger inte ser ut som en wizard

Inlägg av min01max »

mcNisse skrev:Jag har testat gnome ett tag (mest för att jag inte ville installera quickly under kde).

Stör mig enormt på att Ja Nej dialoger är Nej Ja. Dvs OK, Ja knappen alltid sitter till höger. Går det att ändra?
Intressant fråga. Det är Gnome HIG. F.ö. ett riktigt flamebait ämne vad det verkar.
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Mmm, det är lurigt det här med knappordning - har man lite datavana så trycker man gärna på den knapp placerad efter vad man är van vid snabbare än man läser vad det står på... När Deluge ändrade sin 'ta bort torrent' lyckades jag ett antal gånger ta bort 'torrent och data' efter en nedladdning var klar, hehe, jisses vad grinig man blev när man gjorde fel... ;)

Vad gäller knapparnas ordning så borde det finnas script/mod som byter plats på de båda just skapat av någon med samma problem du har nu, frågan är väl bara var du hittar ett dylikt... :P
Användarvisningsbild
mcNisse

Inlägg av mcNisse »

min01max skrev:Det är Gnome HIG. F.ö. ett riktigt flamebait ämne vad det verkar.
Jag känner till att det är Gnome HIG, men jag hade hoppats på att det skulle vara konfigurerbart...
mrfab
AVREGISTRERAD

Inlägg av mrfab »

Känner inte igen din frågeställning (yes no) när får du den frågan?Har du ett screenshot på det ?

I filhanteraren har du en del grejer du kan ändra i /redigera/Inställningar/betende fliken men jag förstår som sagt inte riktigt vad du vill göra

/Fab
Användarvisningsbild
mcNisse

Inlägg av mcNisse »

mrfab skrev:Känner inte igen din frågeställning (yes no) när får du den frågan?Har du ett screenshot på det ?

I filhanteraren har du en del grejer du kan ändra i /redigera/Inställningar/betende fliken men jag förstår som sagt inte riktigt vad du vill göra

/Fab
Det får jag aldrig. Ja, ok, etc knappen sitter alltid längst till höger jag gillar det inte. Jag vill ha den positiva knappen till vänster, precis så som jag är van vid.
mrfab
AVREGISTRERAD

Inlägg av mrfab »

Du skulle kunna ersätta nautilus med dolphin som du är van vid
Skriv svar

Återgå till "Gnome (Ubuntu)"