Jag försöker installera Avidemux (GTK+) Men får följande felmeddelande:
hur kommer jag runt det?Kräver installation av ej pålitliga paket
Åtgärden skulle kräva installation av paket från ej
autentiserade källor.
hur kommer jag runt det?Kräver installation av ej pålitliga paket
Åtgärden skulle kräva installation av paket från ej
autentiserade källor.
Hm jag får kanske omformulera mig lite.Little John skrev:Jag tror att du inte kommer runt det faktiskt.
LJ
när jag försökt installera något program. ? Detta beteende känner jag inte igen.Ondsint programvara
Ah ok en översättningsgrej.men det måste ju översättas på något sätt...
Då borde det väl inte ligga där?Men det har med licenser att göra.
Men hallå eller? nu tycker jag svaren hamnar lite långt fån min frågaLittle John skrev:I Ubuntu har du alltid med amerikanska licenser att göra.
LJ
Jag har jämfört och tycker det ser lika ut i bägge datorerna där under alla flikar.Konservburk skrev: Jag skull börja med att undersöka inställningarna via System -> Administration -> Programvarukällor.
Hallå? Det kanske beror på vilka förråden du installerade ? ( medibuntu kanske )RunningCloud skrev:Men hallå eller? nu tycker jag svaren hamnar lite långt fån min frågaLittle John skrev:I Ubuntu har du alltid med amerikanska licenser att göra.
LJ![]()
Jag har problem med att installera vissa program från programcentralen till min laptop.
I min stationära går det hur bra som helst.![]()
Jag har jämfört och tycker det ser lika ut i bägge datorerna där under alla flikar.Konservburk skrev: Jag skull börja med att undersöka inställningarna via System -> Administration -> Programvarukällor.
Även när det gäller singeringsnycklarna under Autentisering?RunningCloud skrev:Jag har jämfört och tycker det ser lika ut i bägge datorerna där under alla flikar.Konservburk skrev: Jag skull börja med att undersöka inställningarna via System -> Administration -> Programvarukällor.
Japp det såg lika ut det med.Konservburk skrev:Även när det gäller singeringsnycklarna under Autentisering?
Ok det var en bra idé! Jag gjordeHund skrev:Försök att installera paketet via terminalen och klistra in hela din output här.
Kod: Markera allt
sudo apt-get update
sudo apt-get install openshot
apt-get update
Toppen att få lite olika input, då kommer man på att testa lite nya idéer.Hund skrev:Möjligt.Kul att det löste sig!