Ta om alltihopa!

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Ta om alltihopa!

Inlägg av vulfgar »

Rune.K skrev: En tanke jag har, är att TC egentligen borde sitta ett år så att han hinner bygga upp kontakter med press(helst de stora dagstidningarna), svt.se och sr.se med mycket mera, för att marknadsföra Ubuntu.
Det finns en tråd i katalogen Marknadsföring att det har varit program om Linux både i radio och TV i Danmark.

TL bör nog bara sitta ett halvår i taget tills det blivit ordning och reda i valen och valrörelserna.
Det är ju också en variant. Val av både TL och TC på våren och val av TL igen på hösten.
Frågan är ju då om TL/TC-valen ska ske samtidigt eller förskjutna till varandra.

Att ändra valperioder osv kommer givetvis inte att hindra att det uppkommer bråk under valperioderna. Däremot kan ju kortare och ev färre valomgångar göra att dom stökiga perioderna blir totalt sett kortare/färre.

Utanför ämnet: Fast ibland tror jag minnet är så konstruerat att man bara minns stökiga perioder, aldrig dom lugna. Åtminstone verkar det gälla detta forumet. Det är lite på samma sätt som när det gäller ens barndoms vintrar, man minns nästan bara dom snöiga.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
Ulsak

Inlägg av Ulsak »

Pavel skrev:
Ulsak skrev:
Jag ber om ursäkt, men jag anser att du borde dra tillbaka din kandidatur. Det vore att ta ansvar.
Jag anser inte det. Som Seneca sägs ha sagt: "Det finns två sorters människor de som går före och uträttar något, och de som kommer efter och kritiserar".
Alltså Pontus är drivande person som har massor av idéer och är villig att genomföra dem. Det är mer än man kan säga om alla snackepåsar som går loss i ändlösa debatter här.
Jag har stor respekt för dig Pavel, men ursäkta mig, nu har du hoppat på fel tåg. Pontus är perfekt som ny TC.
Det han eventuellt kan ha felat står inte proportion till hans lämplighet som kandidat. Återigen, du är helt fel ute, Pavel!

mvh Jari
Jag har sagt mitt och ämnar inte längre tjänstgöra som snackepåse. Vi drar olika slutsatser av det inträffade. Jag hoppas att du har rätt.
Jag hoppar dock hellre på fel tåg än blir överkörd av ett.

Avsluta valet så fort det bara går under värdiga eller ovärdiga former så att vi blir av med eländet!
Ok, jag ber hemskt mycket om ursäkt. Jag har aldrig, varken nu eller förr, betraktat dig som en snackepåse. ...och jag har rätt. Så hoppa inte på fel tåg, Pavel. Det finns plats för dig i samma kupé. :)
Rune.K
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rune.K »

vulfgar skrev:
Rune.K skrev: En tanke jag har, är att TC egentligen borde sitta ett år så att han hinner bygga upp kontakter med press(helst de stora dagstidningarna), svt.se och sr.se med mycket mera, för att marknadsföra Ubuntu.
Det finns en tråd i katalogen Marknadsföring att det har varit program om Linux både i radio och TV i Danmark.

TL bör nog bara sitta ett halvår i taget tills det blivit ordning och reda i valen och valrörelserna.
Det är ju också en variant. Val av både TL och TC på våren och val av TL igen på hösten.
Frågan är ju då om TL/TC-valen ska ske samtidigt eller förskjutna till varandra.

Att ändra valperioder osv kommer givetvis inte att hindra att det uppkommer bråk under valperioderna. Däremot kan ju kortare och ev färre valomgångar göra att dom stökiga perioderna blir totalt sett kortare/färre.

Utanför ämnet: Fast ibland tror jag minnet är så konstruerat att man bara minns stökiga perioder, aldrig dom lugna. Åtminstone verkar det gälla detta forumet. Det är lite på samma sätt som när det gäller ens barndoms vintrar, man minns nästan bara dom snöiga.
@vulfgar
Den enda lugna period jag känner till är det halvår CryingFreeman och andol satt vid rodret. Det kan vem helst kontrollera i katalogen "bortmodererade inlägg".
Upnorth och jag hade förstås en kontrovers, vi var bägge nyblivna "lokala moderatorer" med helt olika uppfattning om hur det skulle modereras.
Egentligen måste det varit ganska komiskt när vi låste och låste upp varandras trådar. Jag har för mej att vi inte använde fula ord eller förkortningar typ FUD mot varandra som tyvärr är allför vanligt hos några nuförtiden.

Om det fortfarande fungerar att markera sej som avregistrerad i kontrollpanelen, så tänker jag göra det.
Återkommer endast om och när medlemmarna röstat fram en Teamleader som inte enbart är intresserad av en fin titel...
Dvs en som inte följar principen "mycket snack och ingen verkstad".

mvh Rune.K

PS Jag håller till i den "hemska grannbyn". ;)
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

Jag själv skulle "Ta om alltihopa" men alternativet är att återpublicera bortmodererade inlägg. Väljarna är inte dumma. Där har johanre alldeles rätt i. Det här är inget annat än en valkamp och modereringen är inte lätt, för att det kan tolkas som ställningtagande av admins/mods eller t.o.m hela Loco:t.
Jag personligen står för varenda ord jag skrev och framförallt för mina åsikter. Det är naturligtvis tråkigt när man blir angripen för att man har en annan uppfattning. Men som i alla demokratier ska väljaren avgöra hur man vill ha det i framtiden. Jag begär inte att någon håller med mig, men jag begär att när jag ställer upp i valet att inte bli angripen pga min tillhörighet i en annan webbplats/ politiskt inställning eller härkomst. Självklarheter egentligen. Utan CoC.
Det är val. Och i en valkamp är det vanligt att angripa motståndarna för att visa att dom inte duger.
Ganska enkelt eller ?

LJ
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön

Inlägg av Grön Göling »

Okej, då kastar jag väl in mina 50 öre i debatten då....(de är förresten snart ogiltiga iallafall :-\ )(femtioöringarna alltså)

Om alltihop ska tas om, så hur vore det att låta de nominerade få en tråd alldeles för sig själva där de kan debattera av hjärtans lust? BARA de! Och med litet högre i tak än det visat sig vara här och där på senare tid. (Moderering killed the cat!)
Andra med synpunkter skulle få föra fram dem på andra ställen och med en ev. lägre takhöjd (fast helst inte).
På så sätt skulle debatten kunna bli mer saklig, kortfattad och civiliserad än om kreti och pleti lägger sig i de frågor de nominerade vill ställa emot varandra.
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Pink Panther »

För alla som är intresserade av vad som sagts eller inte sagts kan ni besöka följande länk http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewforum.php?f=85 Men du måste vara medlem i gruppen bortmodererade inlägg. Du går in via kontrollpanel i forumet och anmäler dig delaktig i gruppen för bortmodererade inlägg.

Min önskan och förhoppning är att nästa val blir trevligare/lugnare. Att mer raka och justa frågor används. Jag har försökt att vara rättvis och neutral i mina frågor.

//PP
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

Åter till ämnet så anser jag verkligen att det vore bättre att ta om alltihopa.
För att genom avstängning av två deltagarna under en visst tidsperiod fick till ex.du, Farmfield en fördel med att prata ostörd som jag anser som orättvist.
Men det ska andra bestämma.

LJ
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Eftersom tråden gått kraftigt OT så låser jag den en stund medan jag flyttar inlägg. Den kommer att låsas upp igen så fort som jag är klar

/mod

Edit. Upplåst igen. Visserligen finns det fortfarande en del inlägg som svävar ut lite mycket, men att ta bort mer skulle nog göra tråden helt osammanhängande.

Försök gärna återgå till ämnet, nämligen huruvuda valomgången ska tas om och/eller hur det skulle kunna göras bättre i framtiden.
Inlägg om hur det var förr undanbedes, vänligt men bestämt. ;)
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"