vulfgar skrev:...
Problemet som ev skulle lösas med separata valomgångar är ju att man måste vara beredd på att samarbeta med vem som helst som hamnar på den andra posten.
En variant som kanske kan tillgodose båda synpunkterna är att förlänga mandattiden till ett år för båda uppdragen, men att välja med 6 månaders mellanrum. Dvs välja TL på hösten och TC på våren (eller tvärtom).
En tanke jag har, är att TC egentligen borde sitta ett år så att han hinner bygga upp kontakter med press(helst de stora dagstidningarna), svt.se och sr.se med mycket mera, för att marknadsföra Ubuntu.
Det finns en tråd i katalogen Marknadsföring att det har varit program om Linux både i radio och TV i Danmark.
TL bör nog bara sitta ett halvår i taget tills det blivit ordning och reda i valen och valrörelserna.
Vad jag vet så har det inte genomförts ett val hitintills här på ubuntu-se.org som inte varit pinsamt och detta sista slår väl alla rekord när två kandidater blivit varnade.
Dessutom finns det en kandidat till, som ganska säkert låg på gränsen att för bli varnad han också, i alla fall enligt min uppfattning.
Jag är övertygad om att flertalet medlemmar är rejält trötta nu på allt tjafs.
Är det här LoCot till för att ge support till Ubuntuanvändare och marknadsföra Ubuntu, eller är det till för några få individer, som tydligen inte skyr några medel för att försöka skaffa sej en titel.