rTorrent "Could not create directory"

Konfiguration av nätverk, hur man använder Ubuntu som server, och håller sin dator säker
Trumstock
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

rTorrent "Could not create directory"

Inlägg av Trumstock »

Hej!

Har lyckats få igång rTorrent tillsammans med webGUI ruTorrent, dock fungerar det inte att ladda ner efter att lagt till torrenten. När jag lägger torrenten i watch-mappen, lägger till via webGUI eller lägger till direkt i rTorrent märks den som inactive och felmeddelandet "Could not create directory 'home/administrator/torrents/fil_jag_vill_tanka': Filen eller katalogen finns inte" dyker upp.

Någon som har lite hjälp att erbjuda?

PS. Följde den här guiden http://filesharefreak.com/2010/02/13/ho ... or-debian/
Senast redigerad av 1 Trumstock, redigerad totalt 16 gånger.
Användarvisningsbild
Konservburk

Re: rTorrent "Could not create directory"

Inlägg av Konservburk »

Trumstock skrev:"Could not create directory 'home/administrator/torrents/fil_jag_vill_tanka': Filen eller katalogen finns inte" dyker upp.
Det där betyder att katalogen där den försöker skap fil_jag_vill_tanka inte finns. Det är alltså en katalog som heter home/administrator/torrents som saknas relativt programmets nuvarande katalog. Det ser lite ut som att du har tänkt dig en absolut sökväg istället. I stil med /home/administrator/torrents med / i början.
Trumstock
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av Trumstock »

Edit: Jag löste det nu. Skulle ju vara ett "/" framför sökvägen som du sa, tack så hemskt mycket för riktigt snabbt svar :)
Användarvisningsbild
Konservburk

Inlägg av Konservburk »

Felet var alltså att det saknades en katalog enligt:
/rtorrents/nuvarande/katalog/home/administrator/torrents

/rtorrents/nuvarende/katalog är den katalog du startar rtorrent ifrån,
vilket förmodligen är /home/administrator om du kör som användaren administrator.
I det fallet var det denna katalog som fattades:
/home/administrator/home/administrator/torrents

Att det blev så beror som sagt på att du missade / i början av sökvägen.
Skriv svar

Återgå till "Nätverk, säkerhet och servrar"