Synka Nokia 6267 med datorn.

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
AndersBrontosaurus

Synka Nokia 6267 med datorn.

Inlägg av AndersBrontosaurus »

Hej.
Har klickat runt på forumet men inte hittat nåt som löser mitt problem. Vill gärna synka telefonen med datorn för att säkerhetskopiera kalendern och så.
Har testat med OVI och det installerar fint i Wine 1.2 men det startar inte ordentligt. PC Suite startar fint men däremot så hittar det inte min telefon. Måste jag mounta den på nåt sätt månne?
Hade det funkat att USB:a i Virtual Box hade jag kunnat krypa till korset och köra XP men det funkar ju inte. HAr heller ingen bluetooth i burken så wammu är heller inget alternativ. Tacksam för hjälp.

MVH
Anders
Användarvisningsbild
norhager

Re: Synka Nokia 6267 med datorn.

Inlägg av norhager »

AndersBrontosaurus skrev:Hej.
Har klickat runt på forumet men inte hittat nåt som löser mitt problem. Vill gärna synka telefonen med datorn för att säkerhetskopiera kalendern och så.
Har testat med OVI och det installerar fint i Wine 1.2 men det startar inte ordentligt. PC Suite startar fint men däremot så hittar det inte min telefon. Måste jag mounta den på nåt sätt månne?
Hade det funkat att USB:a i Virtual Box hade jag kunnat krypa till korset och köra XP men det funkar ju inte. HAr heller ingen bluetooth i burken så wammu är heller inget alternativ. Tacksam för hjälp.

MVH
Anders
Varför inte skaffa en Bluetooth som du pluggar in i usb finns på clas ohlson för 149 kr, jag har bluetooth till min nokia och det fungerar väldigt bra med wammu.
AndersBrontosaurus

Hmm. Kanske är en sund idé. Då slipper frun köpa en sån där skitdyr mikro-usb eller vad det heter som de har hittat på.
Joker
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av Joker »

AndersBrontosaurus

@ Joker: Tack! Överbevisad om att det blir bluetooth. det var egentligen inte bluetoothen jag klagade på utan en knasig usbkabel som kostar hundratals.

MVH
Anders
Användarvisningsbild
norhager

Inlägg av norhager »

Det där priset kan inte stämma för samma kostar 179 kr på teknikmagasinet.
Användarvisningsbild
norhager

Inlägg av norhager »

AndersBrontosaurus skrev:@ Joker: Tack! Överbevisad om att det blir bluetooth. det var egentligen inte bluetoothen jag klagade på utan en knasig usbkabel som kostar hundratals.

MVH
Anders
Jag har provat på många telefoner med usbkabel och ingen fungerade riktigt bra.
AndersBrontosaurus

@Norhager:
Tror du den är snodd? Funkar ubuntu tror ni?

MVH
Anders
Joker

Inlägg av Joker »

Det säljs massor på Tradera, de kostar mellan 9-49 kr. Skulle inte förvåna mig om de kostade 3000 kr för 1000 stycken i Kina. Vad jag hört ska det fungera med Ubuntu PnP.
AndersBrontosaurus

Jo jag tror också det. Frågade runt på tradera hos försäljarna och de visste inte. Det finns en säljare som säljer ett 2pack som funkar i Ubuntu. På bilden ser den likadan ut som alla de andra. Kommer säkert från samma maskin allihop.

Tack för svar!Skaffar en och återkommer med hur det gick.

Anders
Joker

Inlägg av Joker »

Köp av den som har två, som fungerar till Ubuntu. Om du inte vill ha två, så köper jag en av dig.
AndersBrontosaurus

@Joker: Jo, det blev en sådan som du tipsade om. Har nytta av bägge dock. En till fruns burk med.

Hur som haver får jag inte ubuntu att aktivera dongeln.
Antar att jag borde prova i den andra maskinen som kör W*****s för att utesluta att det inte är fel på donglen. Se här för min fråga

Tacksam för hjälp

MVH
Anders
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Försökte hitta info på nätet om luren stöder att synka mot exchange, för om den gör det kan man ju synka t.ex. telefon<->google<->dator väldigt enkelt... :)
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"