Hej. Jag har kört iSCSI target på en av mina Ubuntu servrar i ett drygt halvår nu, på 9.04 från början. Igår uppgraderade jag servern till 10.04. BIG mistake. Jag körde först do-release-upgrade till 9.10, allt funkade efter det. Sen do-release-upgrade till 10.04. Nu blev det problem. MySQL krånglar (temporärt löst men ändå...) Postgresql-8.3 blev jag tvungen att dra in från Karmic-Universe för att få tillgång till databaserna igen, upstart suger! osv etc etc.
Men det som är mest jobbigt är att iet demonen (iSCSI target) inte vill lira alls. När man startar den så kör cpu:n i 100% forever, inga felmeddelande nånstans och initiatorn (en Win7 maskin) kan inte ansluta. Alla conf filer ser bra ut, ietd processen loopar bara nånstans utan att kräka ur sig det minsta.
Nån som har en aning om vad som kan ha hänt ?
Dessutom, hur kan man släppa en LTS release som känns mer instabil än på länge ?? Dax att fundera på CentOS kanske ?
MVH
/zw
iSCSI i 10.04 [LÖST]
-
iSCSI i 10.04 [LÖST]
Senast redigerad av 1 zoombywoof, redigerad totalt 28 gånger.
-
Re: iSCSI i 10.04 (LÖST)
Nu funkar det. Upgrade proceduren till 10.04 visade sig ju vara icke-flawless om man säger... detta gällde även iscsitarget. Installerade omiscsitarget och nu funkar det.
/zw
/zw