SV: Angående PM och hur dessa skall behandlas

Diskussion gällande forumet

Skall PM (privata meddelanden) behandlas som inlägg i forumet eller som "e-postmeddelanden"

Som inlägg (repremand som vilket inlägg som helst)
9
28%
Som E-post (ej reprimand som inlägg)
18
56%
Annan (motivera i tråden)
5
16%

Antal röster: 32

Användarvisningsbild
Teknikern

Inlägg av Teknikern »

Sådana här tilltag att PM-a div. otrevligheter förekommer på nästan alla forum. I dom flesta fall är det troll och just sättet det görs på säger ju litegrann vad det är för sorts folk som håller på med såna här barnsligheter. Sådana här personangrepp är inget att ta på allvar eftersom man i såna fall ska utgå från att det finns en hel del brister i intelligensen och dom som håller på med barnsligheterna aldrig kommer att växa upp. Tar man sånt här med en nypa salt och helt sonika skiter i att engagera sig så spricker trollen i solen.

Jag har haft nöjet att avslöja 2 "webbantagonister" som betedde sig som svin i div. pm i ett annat forum och nöjet var att jag loggade dom och fick reda på både var dom jobbade och var dom bodde, och vilka dom var. Dom fick förklara sig när jag besökte dom personligen. :o Internet är inget säkert ställe om man vill antasta folk för förr eller senare hinner verkligheten ikapp dom. ;D
Lita aldrig på en elektriker med svedda ögonbryn!
Okänd

Inlägg av Okänd »

Du menar det klassiska, "Don't feed the troll" förstår jag. Att förlöjliga dem är å andra sidan inte helt fel det heller (och dessutom ruskigt kul). ;)

Förresten, kul story. Jag antar att de inte hade alltför mycket att säga är du fick tag i dem.
Användarvisningsbild
Teknikern

Inlägg av Teknikern »

Häcklar man dom bara tillräckligt så hänger dom snart sig själva. Den ena av dom jag spårade lyckades med konststycket att både avslöja var han jobbade och var han bodde i ett annat forum som jag är medlem i men inte är speciellt aktiv i och givetvis inte under samma nick så när jag och en kompis ringde på och lämnade fram kopior på både PM och annat som han skrivit till mig eller om mig trodde jag att han skulle göra på sig. ;D

Han är numera inte aktiv på forum längre då han retat fler än mig och lyckats få spö för sina beskyllningar. Alla kommer inte bara med papperskopior. 8)

Sånt här bevisar ju bara att en del aldrig växer upp.

Den andra göken är polisanmäld så han törs aldrig mera yttra sig.
Lita aldrig på en elektriker med svedda ögonbryn!
Okänd

Inlägg av Okänd »

Bra jobbat. :)

Troll är nästan lite som busringning, fast på internetvis. En del folk verkar ägna en massa tid  åt att gå in och ställa till oreda på diverse forum världen över. Det är väl sådana som saknar nåt i livet och vill få ut det på internet antar jag.
Skriv svar

Återgå till "Forum"