Fuxbox / Blackbox

niron

Fuxbox / Blackbox

Inlägg av niron »

jag kikade runt lite på detta forum och hittade lite info om fluxbox mm... samt via ett annat forum.. fastnade för detta gillade upplägget mm... men hur installerar man detta... hittar "paketen" i synaptic, innstallerar jag dessa ?? hur hittar man sen till hur man "fixar" fram denna app???

Tack på förhand // Micke
Olle Eriksson
Kontakt:

SV: Fuxbox / Blackbox

Inlägg av Olle Eriksson »

När du installerat paketen loggar du ut och trycker på Sessions (eller något sådant). Markera Fluxbox i listan och tryck på OK. Nu ska det bara vara att logga in som vanligt. Kom ihåg att du måste välja skrivbordsmiljö varje gång, så länge du inte väljer att köra FB som default.

Det är såhär man brukar få igång till exempel KDE och XFCE åtminstone. Det kan vara annorlunda för Fluxbox, men det borde inte vara det.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Lite mer om Fluxbox

https://help.ubuntu.com/community/Fluxbox

Raka motsatsen till mitt "bling"... ;)
Emil.s
Kontakt:

Inlägg av Emil.s »

Tänk på att Fluxbox i universe är ganska gammal. Rekommenderar att du laddar ner en deb eller tarball från fluxbox.org. :)
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Användarvisningsbild
Kerath

Inlägg av Kerath »

Installerade precis fluxbox. Det är precis i min smak och t.o.m. mindre resurskrävande än xfce.

För att installera skriver du bara "sudo apt-get install fluxbox" sedan loggar du ut och väljer fluxbox från sessions.
- Är det en rättighet att förbli okunnig?
- Jag vet inte, men jag vägrar ta reda på det!

Human logic: 'I want to fight for world peace, give me a gun!'
Skriv svar

Återgå till "Skrivbordet - inaktuell"