HP Mini 110-3005SO, kompatibilitet.

Mobiltelefoner, digitalkameror, MP3-spelare och liknande
Användarvisningsbild
ozzle
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

HP Mini 110-3005SO, kompatibilitet.

Inlägg av ozzle »

Hejsan tänkte skaffa mig en mini pc, HP Mini 110-3005SO , tänkte bara kolla med er om den ser ut att vara kompatibel med Ubuntu. Och då menar jag att den skall fungera nästan helt felfritt.
Specifikationer.

Mvh ozzle.
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Kontakt:

Re: HP Mini 110-3005SO, kompatibilitet.

Inlägg av P.Forsberg »

Användarvisningsbild
ozzle
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av ozzle »

Little John skrev:Kolla gärna här:

https://wiki.ubuntu.com/HardwareSupport ... s/Netbooks

LJ
Tack.

Verkar som de flesta HP's fungerar hyffsat. Tycker ni att jag skall köpa den? Tänkte ha den som en skoldator mest. Typ planering,programmering och surfning.

ozzle
SLP
Kontakt:

Inlägg av SLP »

Lucid Netbook Remix funkar klockrent på min HP Mini 210. Den skulle visst ha haft Windows 7 installerad när jag köpte den, men datorn blev naturligtvis genast fdisk:ad så fort jag kom hem med den. ;D

Bild
Användarvisningsbild
Kirill
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

Inlägg av Kirill »

SLP skrev:Lucid Netbook Remix funkar klockrent på min HP Mini 210. Den skulle visst ha haft Windows 7 installerad när jag köpte den, men datorn blev naturligtvis genast fdisk:ad så fort jag kom hem med den. ;D

Bild
Glöm inte bort att du kan få igen licenskostnaden eftersom du inte använder dig utav Windows som följde med... Dock så bryter HP ganska rejält med Microsofts EULA där det vackert går att läsa att datortillverkaren har en skyldighet att återbetala kunden ;)
Webmaster för
Cracker.se Linux, IT-säkerhet, Mac & Boxee Box!

Mina guider
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=56551
SLP
Kontakt:

Inlägg av SLP »

Pontus Öhman skrev:Glöm inte bort att du kan få igen licenskostnaden eftersom du inte använder dig utav Windows som följde med... Dock så bryter HP ganska rejält med Microsofts EULA där det vackert går att läsa att datortillverkaren har en skyldighet att återbetala kunden ;)
Jag försökte det faktiskt, där på ElGiganten i Västerås. Försäljaren såg besvärad ut och verkade inte helt och hållet förstå vad jag menade (dvs. för honom var nog datorer=Windows). Svaret blev till slut "nä, vi säljer inte såna linuxdatorer längre".

Suck.
Skriv svar

Återgå till "Prylar"