Peter Forsberg skrev:Administations-strukturen hos ubuntu-se.org är ett hinder för att kunna genomföra snabba förändringar på server-nivån. Tänkte du jobba för en förändring där ? Jag tycker det är ohållbart att man hela tiden måste vänta på svar på någon serveradmin när man som administrator här vill genomföra förändringar.
Hur vet du det här, hehe? Du måste ha info som jag inte har... Vi har för tillfället tre aktiva serveradmins varav en nytillträdd (DMZ) och en återtillträdd (JohanRE).
Sen har vi haft det lite 'segt' över sommaren eftersom Lars varit borta en del och DMZ är nytillsatt, men det som behövts har vi fått löst rätt snabbt ändå - på servernivå alltså...
Sen kommer Lars att avgå inom inte allt för lång tid, men vi kommer ändå ha två serveradmins. Och skulle det visa sig vara för få så hittar vi säkert någon med kompetens inom LoCot.
Ulsak skrev:Är din tanke att det är enbart Wordpress eller finns nån annan lösning också i bakfickan Farmfield?
Nu vill jag inte att ni skall ta det här som något jag lovar införa på 6 månader, hehe, men i ett drömscenario ser jag webbplatsen så här;
WordPress som förstasida och som 'hållare' för diverse undersidor som nedladdningssidan o.s.v... WP har dessutom diverse plugins för bildgallerier o.s.v. som jag gärna hade velat ha igång - att ersätta tråden 'Visa ditt skrivbord' med t.ex...
Naturligtvis vill jag ha bättre integration med våra faceBook- och Twitter-konton än vi har idag - samt få igång dom bitarna bättre.
Sedan skulle jag gärna vilja ha igång en ajax-baserad chat som är integrerad med phpBB. Ajax-chatten är dessvärre rätt tungdriven så den fungerar inte med nuvarande server. Jag har ev. en lösning för detta dock, men vi får ta det som det kommer.
Wikin hade jag gärna sett 'aktiv' igen. Dock så behövs det en (eller flera) eldsjälar för att underhålla den biten - något som gjort att vi 'gömt undan' den lite för tillfället då den innehåller en stor mängd äldre guider och dylikt som är direkt 'farliga' att implementera i dom senaste Ubuntu-versionerna... Men det hade varit kul att få den 'aktiv' och á jour igen.
Till sist har vi integrationen av Ubuntu Manual som hamnat på efterkälken p.g.a. att den inte är färdigöversatt till Svenska. Men den vill jag se som primär 'dokumentation' för nybörjare med Ubuntu som besöker LoCot.