Hejsan!

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
Konservburk

Re: Hejsan!

Inlägg av Konservburk »

Xcore skrev:"Simpel freeware" är lika med ett riktigt dåligt program för min del.
Där är vi helt överrens. Hellre ett vettigt betalprogram än något sunkigt freeware.
Xcore skrev:Personligen spelar öppen kod ingen som helst roll för mig och jag skulle aldrig kunna ändra nåt i koden ändå, lika lite som jag känner nån som skulle kunna göra det, eller ens bry sig faktiskt. Enbart för nördar. ;)
Det är tack vare "nördarna" som jag litar på program med öppen kod på ett sätt som jag aldrig skulle kunna göra med stängda program.
Xcore skrev:Nej då är det viktigare att få hem riktigt bra program oavsett om de är öppna eller stängda för min del.
För mig är det viktigt att ha möjligheten att kunna anpassa programmen efter mina egna behov. Därför betalar jag gärna för ett öppet program hellre än att nöja mig med ett gratis stängt dito.
Användarvisningsbild
pun
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av pun »

maxusingubuntu skrev:
Tack för tipset pun! jag gillar ubuntu riktigt mycket nu :D, visst gillar jag windows också men ska verkligen behålla ubuntu 10.04 på min laptop nu!
Den körs mycket snabbare än windows 7 som jag hade innan.
Från första början jag hade ubuntu var jag inte riktigt säker om jag ville ha det men sen med tiden lärde jag mig mer och mer, nu gillar jag det enormt!

Hare gott allihopa!
Klart det är snabbare.....och blir ännu snabbare snart.... ;)

Lite mer tips angåernde läsvärda svenska sidor som ZX Spectrum lagt upp.

http://ubuntu-se.org/drupal/node/2415

Alla listade håller en hög nivå med sitt skrivande och är kunniga Ubuntu-användare !
Användarvisningsbild
Hylas
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av Hylas »

Välkommen!

En engelsk bra sida: http://www.webupd8.org/
maxusingubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av maxusingubuntu »

ZX Spectrum skrev:Glömde att säga det tidigare men välkommen till forumet maxusingubuntu!
Är övertygad om att du kommer att trivas här.
Tack så mycket! :D
Användarvisningsbild
Lao Tzu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Lao Tzu »

Även om det här är Café så är det en fördel om ni håller er någorlunda till ämnet. Därmed tycker jag det är synd om ett par stycken ska tjafsa sönder en glad välkomsttråd.

Välkommen hit, maxusingubuntu! ;D
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka

(&?)
Användarvisningsbild
SlamsornasKung

Inlägg av SlamsornasKung »

Lao Tzu skrev: Välkommen hit, maxusingubuntu! ;D
Ditto!

SK
HP NC2400 - Ubuntu 10.04 • Fujitsu Siemens AmiloM7400 - Arch Linux • HP/Compaq Mini 110C - Ubuntu 10.04
CryingFreeman skrev:[…] Ubuntu är och förblir en meritokrati, inget demokratiskt experiment där alla får säga vad som helst till vem som helst, hur som helst.
maxusingubuntu

Inlägg av maxusingubuntu »

Lao Tzu skrev:Även om det här är Café så är det en fördel om ni håller er någorlunda till ämnet. Därmed tycker jag det är synd om ett par stycken ska tjafsa sönder en glad välkomsttråd.

Välkommen hit, maxusingubuntu! ;D
Ingen fara, tack så mycket!
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"