Är det någon som har fått röstsamtal att fungera med aMSN? Jag får webcam att fungera åt båda hållen men röstkommunikation fungerar inte i någondera riktningen för mig. Det är kanske så att aMSN inte stödjer det för det finns alternativ i menyerna för "Ta emot webbkamera..." och "Sänd webbkamera..." men inte för att sända eller ta emot ljud. I så fall är det dock lite konstigt att det finns en guide i programmet för att testa inspelning/uppspelning av ljud (vilket fungerar bra).
Jag kan nämna att jag också har testat Skype och där fungerar både webcam och röstsamtal (i båda riktningarna).
Jag använder för övrigt de versioner av aMSN och Skype som finns i förråden.
Röstsamtal med aMSN?
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Röstsamtal med aMSN?
Min fungerar och har du kollat dina ljud och bildinställningar i AMSN.Christian Johansson skrev:Är det någon som har fått röstsamtal att fungera med aMSN? Jag får webcam att fungera åt båda hållen men röstkommunikation fungerar inte i någondera riktningen för mig. Det är kanske så att aMSN inte stödjer det för det finns alternativ i menyerna för "Ta emot webbkamera..." och "Sänd webbkamera..." men inte för att sända eller ta emot ljud. I så fall är det dock lite konstigt att det finns en guide i programmet för att testa inspelning/uppspelning av ljud (vilket fungerar bra).
Jag kan nämna att jag också har testat Skype och där fungerar både webcam och röstsamtal (i båda riktningarna).
Jag använder för övrigt de versioner av aMSN och Skype som finns i förråden.
-
Jaså, konstigt att det fungerar för dig. Ja, jag har kollat mina ljud- och bild-inställningar i AMSN. De är ok.norhager skrev: ...
Min fungerar och har du kollat dina ljud och bildinställningar i AMSN.
har du någon brandvägg som stänger?Christian Johansson skrev:Jaså, konstigt att det fungerar för dig. Ja, jag har kollat mina ljud- och bild-inställningar i AMSN. De är ok.norhager skrev: ...
Min fungerar och har du kollat dina ljud och bildinställningar i AMSN.
-
Ja, jag har brandvägg i routern. Där har jag öppnat port 6891 som aMSN använder och aMSN säger "Dina portar är välkonfigurerade." när jag testar portar i aMSN. (Video fungerar som sagt bra men inte ljud där ingendera sidan hör någonting från andra sidan.)