Kernel 2.6.35
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
- xtr3m3
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Re: Kernel 2.6.35
Jag installerade nyaste kärnan men fick till svar att det fanns en nyare som redan var installerad när jag installerade linux-source-2.6.35_2.6.35-020635_all.
Har fortfarande rc6:an som körs då det verkar mena att den är nyare.
Har fortfarande rc6:an som körs då det verkar mena att den är nyare.

Source filen behöver man bara om man kompilerar egna kärnmoduler, jag installerar aldrig den. Enbart image och headers.
Sen noterade jag när jag kollade att den är mycket liten, 2,2k, brukar vara minst 50MB.... vet inte om det är ett felbygge eller om man ändrat nåt.
Hursomhelst är behovet mycket litet nuförtiden.
Maverick fick in kärnan automagiskt igår kväll och den funkar prima....
Sen noterade jag när jag kollade att den är mycket liten, 2,2k, brukar vara minst 50MB.... vet inte om det är ett felbygge eller om man ändrat nåt.
Hursomhelst är behovet mycket litet nuförtiden.
Maverick fick in kärnan automagiskt igår kväll och den funkar prima....

Jo, den releasade funkar den också
Ett krux med den releasade versionen är att den inte startas upp som default om man har rc-kärnor kvar pga omvänd bokstavsordning i grub. Enklast är att avinstallera rc-kärnorna när man konstaterat att den slutliga också funkar.

Ett krux med den releasade versionen är att den inte startas upp som default om man har rc-kärnor kvar pga omvänd bokstavsordning i grub. Enklast är att avinstallera rc-kärnorna när man konstaterat att den slutliga också funkar.
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Du behöver den för att kunna kompilera modulen till VirtualBox. (Eller..?)pun skrev:Source filen behöver man bara om man kompilerar egna kärnmoduler, jag installerar aldrig den. Enbart image och headers.
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
Vet ej.... har inget behov förnärvarande av Virtualbox.farmfield skrev:Du behöver den för att kunna kompilera modulen till VirtualBox. (Eller..?)pun skrev:Source filen behöver man bara om man kompilerar egna kärnmoduler, jag installerar aldrig den. Enbart image och headers.
Det är ju sedan bara att testa.....