Ny i ubuntufamljen, problem med Hardware Drivers. [LÖST]

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Haeggo
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Ny i ubuntufamljen, problem med Hardware Drivers. [LÖST]

Inlägg av Haeggo »

Hej hej!

Har precis installerat Ubuntu från en USB-sticka och allt gick jättebra med partitioner o dyl efter lite hjälp från olika guider. Dock har jag problem när jag startat upp Ubuntu, jag kan nämligen inte installera några drivrutiner genom Hardware Drivers. Det jag är ute efter i första hand är att få igång mitt W-lan.
Detta problem existerar dock inte om jag provkör Ubuntu direkt från stickan utan då fungerar Hardware Drivers och den ger mig exempel på drivrutiner som jag aktiverar o W-lan'et kommer igång.

Någon som har en aning om varför problemet uppstår efter installation? Kan det vara ngt jag glömt under installationen?

Det är förresten Ubuntu Netbook 10.04 o som sagt är jag helt ny gällande Ubuntu.
m!rage

Re: Ny i ubuntufamljen, problem med Hardware Drivers.

Inlägg av m!rage »

Hej o välkommen!
Har du provat att installera alla uppdateringar först? Kanske dyker upp efter det.
Vad har du för dator/wlankort?
Haeggo

Re: Ny i ubuntufamljen, problem med Hardware Drivers.

Inlägg av Haeggo »

Tack för att du tog dig tid o svara men det löste sig precis efter många om igen. :) Kopplade upp mig trådar o fick till slut hem uppdateringar o därefter fick jag ändra lite inställningar i routern.
Ska bli kul att äntligen få komma igång med Ubunte o jämföra skillnaden med Windows.
Användarvisningsbild
SlamsornasKung

Re: Ny i ubuntufamljen, problem med Hardware Drivers. [LÖST]

Inlägg av SlamsornasKung »

Hej och välkommen hit!

Kul att ditt problem löste sig. Jag tog mig friheten att ändra till [LÖST] i rubriken.

Med bästa hälsningar,

SK
HP NC2400 - Ubuntu 10.04 • Fujitsu Siemens AmiloM7400 - Arch Linux • HP/Compaq Mini 110C - Ubuntu 10.04
CryingFreeman skrev:[…] Ubuntu är och förblir en meritokrati, inget demokratiskt experiment där alla får säga vad som helst till vem som helst, hur som helst.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"