Saknar thumbnails + filnamn

Här behandlar vi program för ordbehandling, kalkyl, presentation och även e-post.
Flirup
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Saknar thumbnails + filnamn

Inlägg av Flirup »

Som topic lyder så saknar jag thumbnails + filnamn i GIMP och filhanterare... var i hela världen är det för mening att bläddra bland sina foton i sin filhanterare om man bara kan se filnamn? eller thumb utan filnamn?

Tips på program som jag missat? skulle göra mkt för att få ms filhanterare som väl är det enda jag saknar av ms (och såklart att wine kunde fungera iaf okej)

Mvh Flirup
Användarvisningsbild
norhager

Re: Saknar thumbnails + filnamn

Inlägg av norhager »

Flirup skrev:Som topic lyder så saknar jag thumbnails + filnamn i GIMP och filhanterare... var i hela världen är det för mening att bläddra bland sina foton i sin filhanterare om man bara kan se filnamn? eller thumb utan filnamn?

Tips på program som jag missat? skulle göra mkt för att få ms filhanterare som väl är det enda jag saknar av ms (och såklart att wine kunde fungera iaf okej)

Mvh Flirup
Det finns många bra program för att hantera bilder, prova F-Spot eller Gthumb båda finns att installera via Synaptic.
m!rage

Inlägg av m!rage »

Vad menar du egentligen? Ser inte filhanteraren ut så här för dig?'
Bilagor
nautlius.png
nautlius.png (325.65 KiB) Visad 1342 gånger
Flirup
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Flirup »

nej jag ser bara bilderna! ingen text under.. f-spot verkar ju nice men kan det hantera alla typer av filer eller bara bild-filer?
m!rage

Inlägg av m!rage »

F-spot är bara för hantering av foton. Filhanteraren visar väl bara ikoner då för alla mappar och inte bara den du har bilderna i? Hittar inget sätt att framkalla detta men prova att trycka på Återställ vy till standardalternativ i Visa-menyn i Filhanteraren
Skriv svar

Återgå till "Kontor"