Ubuntu 10.04 Netbook

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
bull
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Ubuntu 10.04 Netbook

Inlägg av bull »

Har precis installerat Ubuntu 10.04 Desktop på min Asus Eee PC 1005PE och behöver lite hjälp.

Knapparna som höjer och sänker ljudet fungerar inte men dom fungerade galant i Netbook Remix.

Sen undrar jag vad som skilljer Netbook Remix och Vanliga, förlorar jag batteritid? Behöver jag installera grejjer för att det ska funka så bra som möjligt??
magnthor
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Ubuntu 10.04 Netbook

Inlägg av magnthor »

I programförrådet hittar du EEE-control och EEE-applet, jag tror att det är det du saknar för att kontrollerna skall fungera. Jag la själv in det på min Asus EEE PC 900A för att det skulle fungera.

Har själv inte testat med netbook remix än, men största skillnaden är väl ett anpassat GUI. Det kan ju vara att grundinställningar för strömhantering m.m. är mer anpassat för batteridrift i netbook remix
Användarvisningsbild
Luxwarp
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

Inlägg av Luxwarp »

energimässigt tror jag inte du förlorar något.. Skillnaden är som ovan säger med anpassat gui. Finns ju inget direkt skrivbord i netbook remixen utan man har ju menysystemet som grund. Men skrivbordsmappen finns ju kvar så:)
--------------------------------------
Luxwarp (fd. Zifilion / MMCarlsson)

IT Consultant and Web developer.

Check out my blog about Ubuntu, development, tips, tech and all my projects over at https://codeiolo.org
Användarvisningsbild
cthulhu

Inlägg av cthulhu »

Borde inte netbookversionen ha paket som laptop-mode-tools, och cpufreq-utils installerade? Och borde inte de ha noatime i /etc/fstab?

(ver detta kinesiska for dig, sa kolla google ;) )

Men annars ar det som sagt mest grafiken som skilljer.
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"