Jag har musik på datorn som jag vill spela upp i rhytmbox men det funkar inte det kommer upp en stoppskylt och när jag försöker spela filen står det att jag behöver en insticksmodul för att spela Mp3 filer. Var hittar jag den insticksmodulen?
Sen nu kom det upp en annan ruta när jag testade en annan låt där det står ''Problem occurred without error being set. This is a bug in Rhythmbox or GStreamer.''
Kortfattat står där att du kan gå in i Pakethanteraren Synaptic, aktivera förrådet Universe (klicka på Inställningar -> Förråd/Repositories), läs om och sök sedan efter paketet gstreamer. Det är några av dessa du skall installera (jag vet tyvärr ej exakt vilka).
Dock tror jag att det är bättre om du försöker kolla på https://help.ubuntu.com/community/RestrictedFormats (om du inte tycker att det är bökigt med engelskan), då den är lite mer uppdaterad. Där står det rätt så tydligt vad som behövs för att kunna spela de flesta ofria format.
Om du redan har installerat GStreamer (verkar så med tanke på felmeddelandet?) så vet jag tyvärr inte.
XMMS är en WinAmp-liknande spelare som hanterar mp3-formatet. Den hittar du via "Synaptic" eller "Lägg till/Ta bort" (lite osäker då jag är på kidzens Xubuntu-maskin och det inte ser riktigt likadant ut). Även VLC (som DeepThought länkar till ovan bl a) spelar mp3 och hittas på samma ställe som XMMS...
Hmmm jag har hittat XMMS. Men när jag fösöker spela upp en mp3 fil blir det en massa tecken den spelar inte upp låten måste jag ha någonting mer än XMMS?
Danne, jag vill att du ger följande länk en chans, läs igen som videona och tänk om. Om du inte gillar det så ok. Men få är det som säger nej till nedanstående
Hm, skumt att du inte får XMMS att spela dina mp3or... ...du ska ju bara kunna "drag'n drop" låtarna i XMMS's spellisteditor,,,och nej, du ska inte behöva något annat till XMMS...
Vad är det för tecken du nämner? Dyker de upp i XMMS editor eller i dess huvudfönster?
De dyker upp när jag lägger in en låt i playlisten och trycker på play då börjar den räkna uppåt från 1 med en massa tecken i playlisten. Tecknen står även där det står vad låten heter.