HakanS skrev:farmfield skrev:Vad du och Peetra gjort i temat (innan implementationen) känner jag inte till, mycket eftersom du envisas med att utveckla på egen server utan transparens mot övriga administrationen.
Är det medvetet eller på grund av okunskap du kommer med dessa lögner?
Det nya Drupaltemat har funnits på testservern hela tiden, och du har informerats kontinuerligt.
Sedan förstår jag i.o.f.s. inte vad administratörer, som inte deltar i jobbet, har att göra med i vilken form och på vilka servrar jag och Peetra bedrev vårt jobb.
Då Drupaltemat (på testservern) och dess innehåll/layout inte höll måttet erkänner jag att jag inte gjorde mer än att konstatera detta, informera dig om mina åsikter och sedan gå vidare. Drupaltemat var och är fortfarande inte acceptabelt att implementera som förstasida, inte som det ser ut nu. Det är min professionella åsikt.
Gällande mina påstådda lögner läste jag sist härom dagen hur du arbetade på dina privata servrar, alltså utan transparens mot övriga administrationen. Men att ifrågasätta det kallar du 'att behöva få tillstånd'..? Och det är inte maktfullkomligt? Utveckla på egen server och implementera när man vill för man är ansvarig för en avdelning av LoCo't? Fullkomligt oacceptabelt i mina ögon.
farmfield skrev:Katt och jag var helt överens om att innehållet och layouten med Drupal var oacceptabel, det vet du.
Men gjorde ni något åt det? Nej. Ingen av er ville hjälpa till med Drupaltemat.
Däremot hotade du med att beordra serveradmin att ersätta Drupal (och allt dess innehåll) med statiska html-sidor om jag inte såg till att ta fram ett nytt tema.
Katt hade inte kompetensen (eller möjligtvis viljan) att arbete med Drupal som bottenplatta utan utvecklade en förstasida i xhtml, det stämmer.
Och jag hotade inte utan sa helt enkelt hur det skulle bli om Drupaltemat inte kom till en acceptabel nivå. Du höll inte med, fortsatte jobba åt det håll jag ansåg oacceptabelt och i brist på gångbart Drupaltema med innehåll/layout på en acceptabel kvalitetsnivå implementerades temat i xhtml - efter att då ha varit klart i 6 veckor.
farmfield skrev:Sedan anser jag personligen att du är fullkomligt omöjlig att samarbeta på då du är helt ovilliga att kompromissa.
Det har snarare att göra med vad du skrivit tidigare:
jag tror det är en omöjlighet att gå in och ge order, för då blir man helt enkelt så impopulär (internt) att det ändå inte blir ngt gjort
Fast alla andra har kunnat kompromissa, varit enkla att kommunicera med, håller öppna kort och var intresserade av samma mål.
farmfield skrev:Men alla bra idéer har naturligtvis lika stor chans att få administrationen bakom sig vilket t.ex. ZX Spectrums idé och genomförande av blogg-grejen visar.
Det var just detta jag skrev om här
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 65#p399765 . Att man INTE ska behöva någons godkännande eller tillstånd för att göra något aktivt.
Inte om detta förbättrar användarupplevelsen. Vi kan inte tillåta en försämring av användarupplevelsen med utgångspunkt ifrån att någon är villig att göra jobbet.
Eftersom du inte svarade på min fråga ställer jag den igen:
Om några vill jobba med något som inte faller dig på läppen, måste du då övertalas först?
Samma svar som ovan. Om någonting, en idé, är praktiskt genomförbar och förbättrar användarupplevelsen, ja det kan ju inte bli bättre. ZX idé ligger på den nivån.
Men fokus skall naturligtvis ligga på att förbättra användarupplevelsen här, se till att vi utvecklas och blir bättre, inte att vi skall stå och stampa i gamla spår.