HakanS skrev:Jag upprepar min fråga.
Hur definierar du LoCot, och vad är dess uppgift?
LoCot är vad det betyder, ett community specifikt för Sverige med inriktning på Ubuntu!
Dess uppgift är precis som mitt andra forum jag driver till för nyfikna, de som kör det och de som vill hjälpa till
Folk brukar oftast klanka ner på att det finns ingen support för Ubuntu då det skrivs om Ubuntu på tex IDG.se och då brukar jag hänvisa hit till oss, eftersom det är gratis och folk är villiga att hjälpa till
farmfield skrev:
Då vill jag fråga om du anser att vi skall ha ett allmänt val om huruvida vi skall byta CMS för förstasidan, för det är ju ett sådant exempel.
Och om du anser det undrar jag varför medlemmarna skall behöva bry sig om detta, alltså en rent teknisk lösning ämnad att göra LoCot (eller användarupplevelsen av det) bättre?
Många brukar vara positiva till ett miljöombyte, om ledningen propagerar varför det behövs

Men nu när jag läser mitt tidigare svar så känns det luddigt, så känns som jag behöver revidera om det!
Ulsak skrev:jag har en fråga till? det talas mycket om meritokrati i styret att av olika organ i bl a Jonos Blogg.
( det är bara att slå upp i wikin för de som bryr sig)
Hur hittar vi en balans i ett såpass kunskapsintensivt sammanhang som LoCot utgår med de demokratiska traditioner som finns i vårt samhälle?
Kan man ha för mycket demokrati?
Jag tycker att meritokrati är bra, och detta är något som behövs i vårt samhälle istället för som det är idag. Där folk får skyhöga löner för en post det inte kan ett jota om... Och detta sticker i folks ögon!
Det lär nog bli svårt, eftersom det bara finns en viss skara människor som år efter år efter år orkar med att jobba gratis. Och det är oftast dem som är eldsjälarna till att hålla något flytande, MEN de kan oftast vara en bromskloss också.
Som vi har det nu på forumet så har vi börjat få meritokrati eftersom folk har personligen lyft fram specifikt folk för olika uppgifter eftersom dessa vet vad personen i fråga går för. Jag personligen vart ju upplyft till admin av ett sådant skäl, samt tillfrågad som TC eftersom jag jobbar aktivt med sånt som är typiskt en TC!
Hoppas ni blir nöjda med svaren nu