Det är så att jag har stött på ett problem med Xubuntu på min laptop. Igår började det hela med att det aldrig kom upp någon loginruta. Det var bara en bakgrund när jag startade datorn och det gick inte att logga in. Efter lite sökande hittade jag hur jag kunde logga in genom att göra följande:
Kod: Markera allt
Ctrl+Alt+F2
Logga in med mitt konto
sudo service gdm stop
startx
Det verkar vara väldigt blandat med vad som fungerar och inte fungerar, det där är vad jag har provat för tillfället. Jag har också provat att installera om GDM med:
sudo apt-get install --reinstall gdm
sudo service gdm start
Det sista jag kan minnas att jag gjorde var att försöka installera Desmume-0.9.6 (Gameboy emulator) och i samband med det zlib-1.2.5 (som saknades för installationen). Jag avbröt det hela då tydligen saknades "Glib" och jag hade inte tid att leta upp vad det var.
Jag drog en LSHW för den som vill se vad datorn innehåller. Den finns att ladda ner här. Jag kan också nämna att jag är extremt mycket nybörjare med Linux och Xubuntu. Jag har endast använt det i några veckor fyllda av googlingar efter lösningar och det mesta har fungerat. Nu hittar jag dock ingenting som kan hjälpa mig.
Tack på förhand!