m3u-filer verkar från början vara associerade till Totem men jag vill hellre att de öppnas med Rhythmbox.
För att försöka få till det har jag testat två saker:
1. Högerklicka på en m3u-fil, välja Öppna med->Annat program.. och där valt Rhythmbox samt bockat för "Kom ihåg detta program för MP3-ljud (flöde)"-filer
2. I menyn System->Inställningar->Föredragna program har jag, under fliken Multimedia, valt Rhythmbox.
m3u-filerna öppnas forfarande med Totem.
Två frågor:
1. Finns det något sätt att "force:a" att m3u-filer ska öppnas med Rhythmbox?
2, När de öppnas i Rhythmbox kan man då få Rhythmbox att direkt börja spela första låten i m3u-listan (via ett anpassat kommando)?
Få Rhythmbox att öppna m3u-filer (inte Totem)
Få Rhythmbox att öppna m3u-filer (inte Totem)
Ubuntu 10.04 x86 @ AMD Athlon 64 3200+, TwinMos 2048MB PC3200 DDR SDRAM, Nvidia GeForce 6600GT (256MB, PCI-E), SB Audigy 2.
Re: Få Rhythmbox att öppna m3u-filer (inte Totem)
Om du högerklickar på den filen och väljer egenskaper så kan du gå till fliken öppnar med och välja det program du vill använda
Re: Få Rhythmbox att öppna m3u-filer (inte Totem)
Ohh, sweet
Tack norhager.
Nu är det bara autoplay-funktionen som skall till. Men det är ett mindre irritationmoment.
Tack än en gång norhager

Nu är det bara autoplay-funktionen som skall till. Men det är ett mindre irritationmoment.
Tack än en gång norhager

Ubuntu 10.04 x86 @ AMD Athlon 64 3200+, TwinMos 2048MB PC3200 DDR SDRAM, Nvidia GeForce 6600GT (256MB, PCI-E), SB Audigy 2.